همدان با رویکرد معرفی هگمتانه در جشنواره گردشگری تهران شرکت می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در نشست کمیسیون گردشگری استانداری همدان گفت: تم حضور استان همدان در نمایشگاه گردشگری تهران ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان خواهد بود و باید تلاش کنیم همدان را هرچه بهتر و بیشتر معرفی کنیم.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده، سه‌شنبه۲۱ آذر در نشست  کمیسیون گردشگری استانداری همدان با تاکید بر لزوم  همگرایی در استان همدان بین همه اقوام گفت: در غرفه همدان در نمایشگاه گردشگری با  استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری های نو تلاش خواهیم کرد در معرفی بهتر همدان قدم برداریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در غرفه همدان با لباس مادی حضور می یابند، افزود: بخش خصوصی نقش محوری در برگزاری نمایشگاه گردشگری ایفا می‌کند و نوع اطلاع رسانی با فناوری جدید باید به‌روز شود و امیدواریم بتوانند سمفونی معرفی همدان را بخوبی بنوازند.

معصوم علیزاده تصریح کرد: امروزه اتفاقات جدیدی با چیره شدن فناوری اطلاعات در حوزه اطلاع رسانی به‌وجود آمده و تغییر در روندهای اطلاع رسانی رقم خورده و بر همین اساس باید نوع اطلاع رسانی را با فناوری جدید به روز کنیم.

او اظهار کرد: یک هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در همدان وجود دارد که حدود یک هزار و ۱۰۰ مورد به ثبت رسیده و با معرفی این آثار سطح وسیعی از گردشگران به استان روانه می‌شوند و به طور قطع اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار داده و متحول می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: استان همدان سابقه تمدنی ۳ هزار و ۵۰۰ ساله دارد و می‌تواند پایه خوبی برای گردشگری تاریخی و طبیعی بوده و رتبه های خوبی در این زمینه کسب کند که نیاز به معرفی دارد.

معصوم علیزاده افزود: مناطق گردشگری و اقامتی مطلوبی در استان شکل گرفته و در حوزه های اقامتی در حال رایزنی با چند سرمایه گذار هستیم.

او اظهار کرد: ایجاد امید و شادی در جامعه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و برهمین اساس جشنواره‌های مختلف در سطح استان در طول سال برگزار شده و تقویم رویدادها با محوریت تزریق امید و شادی و رونق اقتصاد تهیه شده تا اقتصاد آن مناطق را تحرک ببخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha