وثیقه‌های بانکی تسهیلات مربوط به صنایع‌دستی باید با صنایع دیگر متفاوت باشد 

معاون صنایع‌دستی کشور بر لزوم تفاوت میان وثیقه‌های بانکی تسهیلات مربوط به صنایع‌دستی با صنایع دیگر تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور در سلسله نشست‌های جلسه تدوین سند توسعه ملی صنایع‌دستی براساس دستور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشکلات سرمایه در گردش و صادرات و تسهیلات و وثیقه‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: امروز در حالی برخی از مشکلات برای مواد اولیه ما مانند نقره وجود دارد که قیمت نقره از زعفران ارزان‌تر است، در عین حال ما دچار مسائل متعددی با بانک مرکزی هستیم که یکی از آن‌ها مربوط به وثیقه‌های بانکی است و صنایع‌دستی با صنعت برابری می‌کند، در حالی که صنایع‌دستی از نظر هزینه و سرمایه و تجهیزات بسیار متفاوت‌تر است. 

او در بخش دیگری از این جلسه به مسائل مربوط به گاز اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای ما وجود گازرسانی با فشاری بالاتر از حد نرمال شهری، برای برخی از صنایع‌دستی است که عمدتا به سمت گازهای کپسولی رفته است. 

جلالی از لزوم حمایت زیرساختی از گازرسانی و تعرفه‌های گازی خبر داد و با بیان اینکه معاونت دیپلماسی و اقتصادی تازه تاسیس در وزارت خارجه به صنایع دستی نپرداخته است، گفت: اقلامی مانند پتروشیمی و اخیرا گردشگری جزو مباحثی است که در این معاونت به آن پرداخته شده و نیاز داریم که صنایع‌دستی صاحب جایگاه باشد. 

او با تاکید بر اینکه دوره جدید ایجاد این معاونت بسیار مهم و تأثیرگذار است، گفت: نیاز داریم که سفرا رویدادهای مختلف گردشگری را به ما اطلاع‌رسانی کنند، لذا نیاز داریم که ادبیات صنایع‌دستی در دیپلماسی وارد شود. 

جلالی با بیان اینکه از هر کارگروهی در بوم کسب و کار باید تقسیم وظیفه‌ای داشته باشیم، گفت: با کارگروه به سمت آیین نامه‌های اجرایی می‌رویم. 

او با اشاره به جزیره‌ای کار کردن و اتمیزه کار کردن گفت: باید این چند وجهی را با صنایع‌دستی پیوند دهیم، در سیاستگذاری‌ها لحاظ کنیم و با همگرایی این هویت را تقویت کنیم. 

حمایت بر پایه ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و ضمانت‌های بانکی

در ادامه ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به تقویت ارتباطات بین بخشی با کمیته امداد و بهزیستی گفت: کمک به چرخه اقتصاد در دستور کار ماست. 

او به اعطای تسهیلات با دستور بانک مرکزی اشاره و اعلام کرد: تعرفه گاز به فعالان صنایع‌دستی هم تعلق می‌گیرد و در این باره پیگیر هستیم. 

توحدی به گمرکات و تعرفه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: حمایت بر پایه ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و ضمانت‌های بانکی ارزان‌قیمت و همچنین تقویت روابط بین‌المللی نیز انجام شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha