اقدام دولت برای لغو یک‌طرفه روادید باعث افزایش گردشگران ورودی به کشور می‌شود/ فرانسه و ترکیه با اقدامی مشابه صنعت گردشگری خود را متحول کردند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اقدام دولت سیزدهم در خصوص لغو روادید به صورت یک‌طرفه با ۳۳ کشور را حرکتی در مسیر بهبود شرایط گردشگری کشور دانست.

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا لغو روادید یک‌طرفه با ۳۳ کشور را در رشد گردشگر ورودی مفید دانست و افزود: با توجه به اینکه بیشترین تعداد گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند از کشورهایی هستند که لغو روادید با آنها انجام شده است، لغو روادید با این کشورها موجب افزایش گردشگر ورودی و رشد صنعت گردشگری می‌شود. 

او با تاکید بر اهمیت این موضوع که باید پذیرای اتفاقاتی که موجب رشد گردشگری می‌شود باشیم، ادامه داد: باید با هرکسی که برای دفاع و حمایت از صنعت گردشگری کاری انجام می‌دهد، همکاری کنیم و لغو روادید کار بزرگی است که از سوی دولت انجام گرفته است.

رفیعی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد گردشگر ورودی به فرانسه متعلق به کشورهایی است که با آن‌ها لغو روادید صورت گرفته است، افزود: همچنین افزایش گردشگری ورودی در کشورهای در حال توسعه به دلیل تصمیم‌های همراه با تعقلی است که گرفته می‌شود، به عنوان مثال ۸۰ تا ۹۰ درصد گردشگران ترکیه از کشورهایی هستند که با آنها لغو روادید ایجاد شده است.

او با بیان اینکه اکثر گردشگران فرصت یکی دوماهه برای دریافت روادید ندارند، کاهش این زمان را در راستای رشد گردشگر ورودی مفید دانست و ادامه داد: با این تصمیمی که اتخاذ شده است، می‌توانیم تا آغاز برنامه هفتم به تحقق ۱۵ میلیون گردشگر ورودی امیدوار باشیم و در ادامه نیز چند برابر گردشگر ورودی از کشورهایی که با آنها لغو روادید صورت گرفته است، داشته باشیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی انتقادهای مطرح شده را بی‌مورد دانست و ادامه داد: برخی منتقدان معتقدند که این گردشگران وارد چرخه گردشگری نمی‌شوند که اشتباه است زیرا آنها از مراکز اقامتی استفاده و از کارگزاران و دفاتر مسافرتی تور تهیه خواهند کرد.

او با بیان اینکه شاغلان و فعالان گردشگری با تهیه بسته‌های مناسب باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند، افزود: با توجه به این‌که این تصمیم موجب چند برابر شدن گردشگران ورودی می‌شود باید دولت و بخش خصوص همگام با یکدیگر با تلاش مضاعف به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری وارد کارزار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha