رویدادها و جشنواره‌های گردشگری میرجاوه سیستان و بلوچستان تدوین می‌شود  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میرجاوه از تدوین و تثبیت رویدادها و جشنواره های گردشگری در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، عبدالله کرد در جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش لادیز که ظهر امروز پنجشنبه ۲۳ آذرماه با حضور بخشدار و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت و حراست از آثار و ابنیه‌های تاریخی یک تکلیف همگانی است و همه باید در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میرجاوه افزود: شهرستان میرجاوه و بخش لادیز دارای جاذبه ها و مناطق طبیعی بکری است که همه ساله در فصول مختلف گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و ضرورت دارد تا برای آنها برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشیم.  

او تصریح کرد: در همین راستا تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری و فرهنگی این اداره با همکاری سایر نهادها تدوین و به صورت یک تقویم ثابت در لیست اجرا قرار می گیرد.  

کرد خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ساماندهی امکانات رفاهی ویژه مسافران و گردشگران و تسریع در روند تجهیز و احیای سرویس های بهداشتی در این منطقه نیز جزو اموری است که با جدیت پیگیر اجرای آنها هستیم.   

به گفته او، این منطقه به دلیل ویژگی های منحصر بفرد خود می تواند رویدادهای اختصاصی ویژه ای داشته باشد که از جمله آنها می توان به جشنواره های شاه توت، لیکو خانی و رقص سه چاپی اشاره کرد که بسیار نیز مورد استقبال قرار می گیرد و با گنجاندن در تقویم سالیانه به صورت مستمر و با قوت اجرا می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha