مالک و بهره‌برداران هتل ایران انزلی موظف به مرمت و سامان‌دهی هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به آتش گرفتن هتل ایران بندرانزلی هزینه مرمت و بازسازی هتل را در فاز اول پنج میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مالک و بهره‌برداران هتل موظف به مرمت و سامان‌دهی این بنای تاریخی خواهند بود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ، ولی جهانی با بیان مطلب گفت: در شامگاه روز پنج شنبه ۲۳ آذرماه راس ساعت ۲۱:۳۰ هتل ایران انزلی دچار حریق شد که بلافاصله رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان انزلی در محل حادثه  و روز جمعه معاون میراث‌فرهنگی به اتفاق رئیس یگان حفاظت اداره‌کل در محل حضور داشتند و تمام جوانب مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت. بخشی از سقف ضلع جنوبی و طبقه سوم بنا دچار آسیب شد که نیازمند مرمت اضطراری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: بررسی‌های اولیه، حکایت از آن دارد بنای هتل ایران انزلی از استحکام بخشی بسیار خوبی بر خوردار بوده است و هیچ مشکلی در تاسیسات این مجموعه در طی بررسی‌های قبلی مشاهده نشده بود با توجه به اینکه این بنا در شامگاه روز پنج‌شنبه دچار حریق شده جای بحث و نیازمند بررسی‌های کارشناسان دارد کلیه مواردی در خصوص آتش سوزی این بنا مطرح است  در دست بررسی و پی گیری است که نتیجه آن متعاقبا به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او با اشاره به آتش گرفتن کامل سقف و خسارت های جانبی ، هزینه مرمت و بازسازی هتل را در فاز اول  ۵ میلیارد تومان  عنوان کرد و گفت: مالک و بهره برداران هتل موظف به مرمت و سامان‌دهی این بنای تاریخی خواهند بود و در صورت تمایل به واگذاری نیز سرمایه گذاران مختلف برای اجاره و تملک ساختمان ابراز علاقه و آمادگی کردند.

 ساختمان هتل ایران شهر بندر انزلی متعلق به دوره ی پهلوی اول بوده در محدوده بافت تاریخی شهر انزلی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092401319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha