لغو یک‌طرفه روادید با ۳۳ کشور به مثابه یک امتیاز برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری پایدار در ایران و هرمزگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: لغو یک طرفه روادید با ۳۳ کشور به مثابه یک امتیاز برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری پایدار در ایران و هرمزگان است. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی گفت: در راستای پیگیری‌های مستمر و مکرر مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی در لغو روادید یک طرفه با ۳۳ کشور و تاثیر ارز آوری ناشی از حضور گردشگران خارجی، استان هرمزگان به واسطه همجوار بودن با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اشتراکات فرهنگی می‌تواند از این فرصت برای توسعه گردشگری خود استفاده کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: استفاده از این فرصت مهم با هم‌افزایی ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد شد.

 او با بیان اینکه لغو روادید یکی از ابزارهاست تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی خود را در حوزه گردشگری و گردشگری دریایی گسترش دهیم، افزود: توسعه گردشگری، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف گردشگری و تقویت روابط با کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس می‌شود.

محسنی ادامه داد: شاید بگویند برای جذب گردشگران خارجی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها هستیم اما ورود گردشگران خارجی می‌تواند محرک و زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری را نیز فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: سالهاست که رسانه‌های خارجی تصویر نادرستی از ایران به جهان ارائه می‌دهند و در چینین شرایطی این موضوع به نفع ماست.

او ادامه داد: هر گردشگر می‌تواند یک سفیر باشد و بدون واسطه با واقعیت‌ها آشنا شود و تصویر زیبایی را از ایران ارائه دهد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092501339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha