ساخت اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده در دور دوم سفر رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود

در آستانه دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به استان گلستان، عملیات احداث اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی جزیره آشوراده پس از سال‌ها توقف از سر گرفته شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، وحید فراهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان امروز شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ بابیان این‌که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر نخست رئیس‌جمهوری، صدور دستور آغاز عملیات احیا و علاج بخشی خلیج گرگان بود، گفت: در آستانه سفر دوم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شاهد لایروبی و بازگشایی کانال آشوراده و آبگیری خلیج گرگان هستیم.

او با اشاره به این‌که بالا آمدن سطح آب خلیج گرگان سبب شد زیست‌بوم جزیره، خلیج و حتی اراضی کشاورزی حاشیه خلیج حفظ شود، افزود: هم‌اکنون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان برنامه احیا و تکمیل اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی جزیره آشوراده را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با تأکید بر این‌که اردوگاه مذکور دارای ۴۰ هزار مترمربع زمین متعلق به آموزش‌وپرورش استان گلستان است، خاطرنشان کرد: انشعاب آب و برق اردوگاه مذکور کامل بوده و ۹ سوئیت نیمه‌کاره اقامتی دارد و عملیات احداث آن سال‌ها متوقف شده است.

فراهی محوطه‌سازی، احیای فضای سبز و تکمیل و تجهیز سوئیت‌ها مطابق با شرایط زیست‌محیطی و اقلیمی جزیره را از مهم‌ترین دستورالعمل‌ها عنوان کرد و گفت: در گام نخست ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده و قطعاً این اقدام باکیفیت بالا و سرعت مناسب انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ایجاد شادی و نشاط و بهره‌مندی از این ظرفیت خوب طبیعی برای آموزش و نشاندن مفاهیم مهم تربیتی، مهارتی، زندگی، استحکام و تقویت آنچه در یک فرآیند آموزشی برای ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان نیاز بوده را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد و گفت: با تکمیل این پروژه سرانه اردوگاهی و زیرساخت آموزشی تربیتی استان گلستان افزایش می‌یابد.

او با تأکید بر این‌که این پروژه پس از تکمیل و بهره‌برداری به‌عنوان مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده می‌شود، بیان کرد: متأسفانه سرانه فضای اردوگاهی در استان گلستان خیلی پایین‌تر از میانگین کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092501377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha