رونمایی از تابلوی نقاشی مظفرالدین شاه در کاخ گلستان

تابلوی رنگ و روغن از چهره مظفرالدین شاه با قدمت قاجاریه به مناسبت هفته پژوهش در حوض خانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در بخش تابلوهای اروپایی به نمایش عموم گذاشته شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با اشاره به نگهداری ۹۸۹ تابلوی نقاشی در گنجینه کاخ گلستان که ۴۰ درصد این نقاشی ها اروپایی و ۶۰ درصد ایرانی است، عنوان کرد: یکی از این تابلوهای رنگ و روغن به سبک رئالیستی از چهره مظفرالدین شاه در ابعاد ۶۰ در ۹۰ است که اثر Henri Gervex نقاش فرانسوی بوده که در دوره قاجاریه نقاشی شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به گنجینه تابلوهای نقاشی کاخ گلستان از آثار هنرمندان ایرانی از جمله صنیع الملک، محمود خان صبا، میرزا بابا و کمال الملک، تصریح کرد: در این زمینه نشستی برای تابلوهای نقاشی امضادار از نقاشان اروپایی در این مجموعه جهانی در هفته پژوهش برگزار شد که این تابلوی مظفرالدین شاه نیز به صورت اختصاصی رونمایی و به نمایش عموم گذاشته شد.

او خاطرنشان کرد: براین اساس از روز دوشنبه ۲۷ آذر تابلوی نقاشی چهره مظفرالدین شاه به مدت یک ماه در حوض خانه این مجموعه جهانی در بخش تابلوهای اروپایی به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha