طرح احیای دروازه تاریخی یوردشاهی ارومیه در دستور کار شورای شهر قرار گیرد

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح احیای دروازه تاریخی یوردشاهی ارومیه در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورای شهر قرار گیرد تا بررسی شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، توحید علی‌نژاد اصل، روز دوشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه با اعلام این مطلب اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر ارومیه با قید فوریت نسبت به طرح موضوع در کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی و ارائه طرح پیشنهادی احیای دروازه یوردشاهی اقدام و نتیجه را برای تصویب به صحن  شورا ارسال کند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: احیا و باززنده‌سازی دروازه‌های تاریخی که نشانگر هویت و اصالت تاریخی شهر بوده یکی از اصلی ترین مطالبات اعضای شورای اسلامی شهر است.

او با اشاره به موقعیت قرارگیری دروازه تاریخی یوردشاهی در جنب اصلی‌ترین میدان شهر(میدان انقلاب) گفت: محله یوردشاه از بزرگترین و مهم‌ترین محلات شهر به حساب می‌آمد که با احداث خیابان امام کنونی در سال ۱۳۰۷ به دو قسمت تقسیم شد و محله‌های نوگچر، مهدی القدم، عسگرخان، بازارباش و محله کوچک دلگشا محله‌های پیرامون این محله را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha