نخستین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری، اقتصاد، هنر و ورزش آذربایجان غربی برگزار شد

نخستین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری، اقتصاد، هنر و ورزش به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۸ آذر ۱۴۰۲ نخستین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری، اقتصاد، هنر و ورزش به میزبانی با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه، قاسم کریمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی، تعدادی از فعالان گردشگری و اعضای اتاق در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این جلسه با قدردانی از استقبال اتاق بازرگانی ارومیه برای افزایش همکاری‌ها و تعاملات متقابل اظهار کرد: بخش خصوصی برای توسعه گردشگری، حفاظت از میراث‌فرهنگی و بازاریابی صنایع‌دستی نقش مهمی می‌تواند ایفا کند و همراه بخش دولتی در این حوزه‌ها باشد.

مرتضی صفری افزود: برای مثال تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی کشور گام مهمی برای حفاظت از آثار تاریخی بوده که با مشارکت مردم و بخش خصوص این انجمن تشکیل شده است و برای تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی در آذربایجان غربی نیز نیازمند حمایت‌ها و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

او با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره‌کل‌ در سال جاری ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در سطح استان در حال انجام است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ساماندهی مسجد جامع ارومیه، اجرای پروژه یادمان شمس تبریزی خوی و ... اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با هدف توسعه گردشگری نیز تورهای آشناسازی برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری داخلی و خارجی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بهار سال جاری برای تعداد از مدیران تورساب‌های ترکیه تور آشناسازی برگزار شد و تا پایان سال نیز چند تور آشناسازی برای مدیران گردشگری ترکیه برگزار خواهد شد.

صفری با بیان اینکه باید نگاه‌ها به حوزه گردشگری جامع، کامل، منطقی و هوشمندانه باشد، تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی باید در کنار برگزاری تورهای گردشگری در ترکیه نسبت به جذب مسافران خارجی در استان نیز اهتمام ویژه داشته و تورهای ترکیبی برای این منظور طراحی کنند.

او شرکت در نمایشگاه گردشگری و سلامت در وان ترکیه، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در کنار موزه باستان‌شناسی ارومیه، برگزاری ۳۴ دوره آموزشی فعالان گردشگری، تحویل مدرسه هدایت و تبدیل آن به نخستین خانه صنایع‌دستی استان و تحویل خانه انصاری ارومیه از جمله دیگر اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha