بازارچه یلدایی در کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم گشایش یافت

بازارچه یلدایی کسب‌وکارهای کوچک با حضور جمعی از مسئولان و صاحبان مشاغل خانگی استان قم، به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار شهر قم افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، بازارچه یلدایی مذکور به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، بسیج سازندگی، بنیاد علوی، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری قم، گروه جهادی شهید حیدری، پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی، سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم دائر شده است.

ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان، مشاوره فردی، شغلی و خانواده و همچنین کارگاه آموزشی و اعطای تسهیلات از سوی بنیاد علوی ویژه صاحبان مشاغل خانگی از دیگر خدمات ارائه شده در این بازارچه یلدایی است.

کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند

مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در آیین افتتاحیه این بازارچه گفت: یکی از رویکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌های اخیر، بازنگری در نقش کتابخانه‌های عمومی به‌ عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

توکلیان افزود: با این رویکرد، همایش بین‌المللی کسب‌وکارهای کوچک و کتابخانه‌های عمومی در مهرماه امسال برگزار شد و در راستای این همایش، نمایشگاه‌های فروش، ترویج و آموزش کسب‌وکار کوچک در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار شد که استان قم نیز در چهار کتابخانه میزبان این رویداد بود.

او بیان کرد: هم‌افزایی و دغدغه‌مندی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی در راستای برگزاری این بازارچه ستودنی است و امیدواریم، بتوانیم در کاهش دغدغه‌های اقتصادی و فرهنگی مردم سهیم باشیم.

راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری برای حل مشکلات منطقه

علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: محله دروازه ری یا نوبهار، به سه علت اهمیت دارد؛ اول به خاطر نقش مردم این منطقه در دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت؛ دوم به دلیل این که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر قم است و سوم به دلیل نقش زنان این منطقه در پشتیبانی از انقلاب و تظاهرات علیه رژیم پهلوی که با توجه به این ویژگی‌ها، نخستین دفتر تسهیلگری نیز در این محل راه‌اندازی شده است.

خاکی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دفاتر تسهیلگری، شناخت، آسیب‌شناسی و حل مشکلات منطقه با همفکری اهالی است که امیدوار هستیم، به همت مردم این محله، مشکلات این منطقه کاهش پیدا کند.

کمک به اقتصاد شهری با بازارچه‌های محلی

محسن صادقی امینیمدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم گفت: برای نظام‌مندشدن بازارچه‌های محلی، نیازمند اقدام‌های تکمیلی هستیم که تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک حاضر در این بازارچه می‌توانند با اطلاع نواقص موجود، به ما کمک کنند.

صادقی امینی اظهار کرد: تا سال آینده، بیش از ۸۰ بازارچه محلی در محله‌های گوناگون قم خواهیم داشت و امیدوار هستیم، با این فعالیت‌ها بتوانیم به اقتصاد شهری و کاهش تورم کمک کنیم.

این بازارچه تا ۳۰ آذرماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در کتابخانه عمومی شهدای نوبهار، واقع در بلوار ۱۵ خرداد (امامزاده سید علی(ع))، خیابان نوبهار، کوچه ۳۹ برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha