آتش‌سوزی به بافت تاریخی بازار زنجان آسیب نزده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: آتش‌سوزی شب گذشته در مغازه قفل فروشی بازار بالای زنجان به بافت تاریخی آسیب نزده است. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی امروز سه شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ گفت: آتش سوزی در مغازه قفل فروشی در بازار بالای زنجان ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه به دلیل روشن بودن بخاری برقی اتفاق افتاده بود که توسط حجره‌دار مجاور که در مغازه بود به آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شده بود و خوشبختانه مهار آتش در این حادثه از ساعت ۲۲:۵ دقیقه توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان آغاز شد و ساعت ۲۳ به پایان رسید و هیچ آسیبی به بافت تاریخی بازار وارد نشده است. 

آتش‌سوزی به بافت تاریخی بازار زنجان آسیب نزده است


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: نیروهای آتش نشانی از دو ایستگاه در قالب چهار اکیپ عملیاتی و چهار خودرو سنگین و نیمه سنگین در محل آتش سوزی حاضر شده بودند. که با سرعت عمل نیروهای عملیاتی از سرایت آتش به مغازه‌های مجاور و بازار جلوگیری شد. 

آتش‌سوزی به بافت تاریخی بازار زنجان آسیب نزده است


او گفت: بازار زنجان طولانی‌ترین بازار سرپوشیده ایران است. بازار زنجان نه‌تنها از لحاظ تجاری، بلکه از نظر معماری نیز اهمیت زیادی دارد و کاملا از سبک معماری دوره قاجاریه پیروی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha