روزهای شلوغ موزه‌های قاینات به مناسبت روز شهرستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: این روزها به‌مناسبت روز قاین موزه‌های این شهرستان روزهای شلوغی را می‌گذراند و استقبال خوب مردم همراه است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: جمعی از طلاب، روحانیون و اساتید علوم دینی حوزه‌های علمیه قاین از موزه‌های قاین بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: در این رویداد که به مناسبت گرامیداشت روز شهرستان برگزار شد، موزه‌های مردم شناسی و مشاهیر قاین واقع در منزل تاریخی سلطانی و نیز موزه آب واقع در آب انبار بازار مورد بازدید قرار گرفت و بازدیدکنندگان در خلال توضیحات کارشناسان موزه، با محتوا، کارکرد، قدمت، پیشینه و اقلام موجود در موزه‌های قاین آشنایی پیدا کردند.

عباس‌زادهضمن اعلام این که گردشگری مذهبی یکی از قدیمی‌ترین و پررونق‌ترین گردشگری‌های گذشته و حال حاضر در سراسر جهان است، بسیاری از آثار تاریخی شهرستان را دارای سبقه و کارکردی دینی و مذهبی اعلام و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تعامل موثر و مقبولیت روحانیت، بتوان در حوزه گردشگری مذهبی، با برنامه مدون و توافق برای همکاری بیشتر، گام‌های بزرگی برداشت.

تور یک روزه قاین گردی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: تور یک روزه قاین‌گردی با حضور اعضای مرکز کانون پرورش فکری قاین با هدف تقویت روحیه جستجوگری و مشاهده، از اماکن تاریخی و گردشگری روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

عباس‌زاده بیان کرد: این رویداد همزمان با هفته پژوهش و هم چنین به مناسبت روز قاینات با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: قاین‌گردی یک روزه معطوف به جلب توجه کودکان و نوجوانان به اهمیت و ارزشمندی آثار و بناهای تاریخی، چگونگی دستیابی به آثار فرهنگی و نحوه حفظ و نگهداری آنها، آشنایی با مشاهیر شهرستان بود.

عباس‌زاده افزود: حاضرین در برنامه ضمن بازدید از موزه‌های عکس‌، مردم شناسی و مشاهیر از نزدیک با منزل سلطانی و منزل صمدی که از جمله بناهای تاریخی هستند، آشنا شدند و در ادامه پس از بازدید از موزه مشاهیر، با شخصیت‌های برجسته، عالم، محقق، شهدای شاخص، نویسنده و فرهنگی که جهت پیشرفت جامعه گام‌های موثری برداشته‌اند آشنایی بیشتری پیدا کردند.

او ادامه داد: حضور در محل گلزار شهدای انقلاب اسلامی در آرامستان شاهیک آخرین برنامه بود که پس از قرائت فاتحه برای شادی روح شهدا، از نحوه زندگی، شخصیت و نحوه شهادت آنان مطلع شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha