آیین شب یلدا در کاخ گلستان برگزار می‌شود

آیین باستانی شب یلدا در عمارت شمس العماره مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اجرای ویژه برنامه‌های مردمی و متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، به مناسبت گرامیداشت ثبت جهانی آیین باستانی شب یلدا، جشن یلدا در عمارت شمس العماره مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‎شود.

از برنامه‌های جانبی آیین باستانی شب یلدا در کاخ گلستان می‌توان به برپایی نمایشگاه یلدای ناصری (خاطرات ناصرالدین شاه قاجار) محفوظ در گنجینه اسناد کاخ گلستان و برگزاری برنامه خوشنویسی از غزلیات حافظ به قلم خوشنویسان موسسه هنری شاران هزار رنگ اشاره کرد.

همچنین در آیین شب یلدای کاخ گلستان، مراسم دف نوازی از سوی گروه دلنوازان و غزل خوانی به همراه اجرای موسیقی سنتی ایرانی از سوی گروه ستارگان و پخش گلچینی از تصنیف‌های قدیمی از سوی گروه موسیقی آوای سیمرغ اجرا خواهد شد.

همچنین در ادامه برنامه های ویژه افراد دارای معلولیت در کاخ گلستان که با حضور مترجم ناشنوا انجام می شود، امکان شرکت افراد با معلولیت کم شنوایی و ناشنوایی نیز فراهم شده است.

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برای برگزاری آیین باستانی شب یلدا در عمارت شمس العماره در روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان و گردشگران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha