ضرورت تقویت ارتباط بین استان‌های مرزی ایران با کشورهای همسایه با هدف توسعه گردشگری 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع ۳۵ نفر از فعالان و مدیران دفاتر گردشگری ۲۱ شهر ترکیه گفت: توسعه ارتباط استان‌های مرزی ایران با کشورهای همسایه جزو اهداف و اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است چرا که استان‌های مرزی اشتراکات فرهنگی و زبانی با یکدیگر دارند و می‌توانند ارتباط بهتری برقرار کنند. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، علی‌اصغر شالبافیان، ۳۰  آذر ۱۴۰۲ در نشست با فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه که در هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری پیونددهنده ارتباط بین ملت‌ها بوده و فعالان گردشگری در تلاش برای برقراری این ارتباط هستند و ایران و ترکیه اشتراکات فرهنگی زیادی دارند. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تورهای آشناسازی برای فعالان گردشگری کشورهای خارجی نظیر آنچه که برای فعالان ترکیه در آذربایجان غربی برگزار شد می‌تواند برای معرفی ظرفیت‌ها نقش مهمی ایفا کند. 

او تصریح کرد: فعالان گردشگری ترکیه این فرصت را دادند در آذربایجان غربی یکی از زیباترین و باقدمت‌ترین استان‌های ایران حضور داشته باشند. 

شالبافیان گفت: ایران ۲۷ اثر ثبت جهانی دارد که در بیش از ۱۰۰ مکان گسترده است و پنج اثر از این تعداد در آذربایجان غربی قرار دارد و میراث ناملموس غنی این استان و تنوع قومی و مذهبی آن نشان‌دهنده غنای فرهنگی آذربایجان غربی است. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که نشست فعالان گردشگری ترکیه و آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود نشست فعالان گردشگری ایران و ترکیه نیز در استانبول برقرار است. 

او خاطرنشان کرد: همچنین لغو روادید با ۳۳ کشور خارجی در راستای کمک به توسعه گردشگری در ایران انجام شده است‌. 

شالبافیان افزود: در نمایشگاه گردشگری تهران که در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود از فعالان گردشگری حاضر در این تور با ارائه تسهیلات ویژه دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. 

وجود ۵۲۰۰ تخت اقامتی در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ تخت اقامتی در استان وجود دارد و دو هزار تخت اقامتی نیز با اتمام ۱۱ هتل در حال ساخت به تعداد تخت‌های استان اضافه خواهد شد. 

مرتضی صفری افزود: هدف از برگزاری نشست با فعالان گردشگری ترکیه و آذربایجان غربی توسعه گردشگری بین دو کشور ایران و ترکیه است و رویداد امروز پیرو تفاهم‌نامه‌ای مشترک امضا شده در سفر استاندار آذربایجان غربی به وان ترکیه برگزار می‌شود. 

او خاطر نشان کرد: این نشست برای دومین بار در ۹ ماه گذشته برگزار شده است و امیدواریم دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری و جذب توریست داشته باشد. 

صفری خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از سرفصل‌های مهم در توسعه صنعت و اقتصاد هر کشور است و این همکاری‌ها زمینه‌ساز توسعه در بخش‌های مختلف است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: ایران و ترکیه اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند که می‌توانند در جذب توریست تاثیرگذار باشند. 

آذربایجان غربی یکی از بازارهای هدف فعالیت برای تورهای گردشگری ترکیه است

رئیس منطقه آناتولی شرقی اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه هم گفت: آذربایجان غربی با وجود آثار تاریخی و گردشگری بسیار یکی از بازارهای هدف فعالیت برای تورهای گردشکری ترکیه است. 

جودت اوزگوکچه افزود: بازار ایران یکی از بهترین بازارهای گردشگری است اما برای توسعه گردشگری دو کشور نیازمند برطرف شدن برخی مشکلات هستیم.  

او با اشاره به برگزاری تور آشناسازی فعالان گردشگری ترکیه در ارومیه تصریح کرد: در این تور آشناسازی، فعالان گردشگری پنج استان و ۲۱ شهر ترکیه حضور دارند که یک فرصت برای توسعه ارتباطات و گردشگری با آذربایجان غربی و ایران است. 

رئیس منطقه آناتولی شرقی اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه اظهار کرد: هدف از برگزاری این تور، ایجاد مقاصد گردشگری و کمک به توسعه صنعت توریست در هر دو کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha