گردشگری سلامت کرمانشاه در مسیر تحول قرار دارد/ پلن اجرایی و زنجیره ارزش گردشگری سلامت کرمانشاه باید شکل بگیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: گردشگری سلامت استان کرمانشاه با برنامه‌ریزی و انسجام میان ذی‌نفان این حوزه در مسیر تحول قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در چهارمین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری سلامت در کرمانشاه نیازمند سامان‌دهی و برنامه ریزی مناسب برای قرار گرفتن در مسیر توسعه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: جلسات متعددی برای تحول در این حوزه انجام شده است که خوشبختانه دستگاه‌ها و ذی‌نفعان گردشگری سلامت استان با هم افزایی انسجام بسیار خوبی برای افزایش همکاری‌ها شکل داده‌اند.

او تاکید کرد: در این مسیر باید زنجیره ارزش ذی‌نفعان گردشگری سلامت در استان شکل بگیرد، زیرا در غیر این صورت اتفاق خاصی در این حوزه نمی‌افتد.

فرمانی با بیان اینکه شکل‌گیری زنجیره ارزش به توسعه گردشگری سلامت کمک می‌کند، گفت: خوشبختانه پلن اجرایی گردشگری سلامت در استان در حال شکل‌گیری است و در آینده نزدیک می‌توان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه بود.

او افزود: کرمانشاه در زمینه گردشگری سلامت از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه تا کنون به خوبی از این مزیت استفاده نشده است و ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم که بتوان از این فرصت برای توسعه گردشگری استان بهره برداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تاکید کرد: کرمانشاه باید قطب گردشگری سلامت کشور باشد و تحقق این اتفاق بدون همراهی همه دستگاه‌های مرتبط، بخش خصوصی و حمایت همه جانبه مدیریت ارشد استان است.

او تصریح کرد: داشتن سه مرز بین‌المللی مشترک با بخش اقلیم کُردی و بخش عرب نشین کشور عراق با امکان تردد مسافر و نزدیکی شهر کرمانشاه با بهترین امکانات درمانی و متخصصان خبره ظرفیت بی‌نظیر است که باید به خوبی معرفی شود.

فرمانی گفت: مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی به عنوان بخش دولتی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه گردشگری سلامت باید در این مسیر تعاملات خود را گسترش دهند تا بتوان شاهد شکوفایی گردشگری سلامت استان کرمانشاه بود. 

در چهارمین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان تولکیت چارت گردشگری سلامت استان با حضور نماینده وزارتخانه به شکل ویدیو کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل مشکلات و موانع موجود ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha