اقامتگاه‌های بوم‌گردی نمادی از فرهنگ غنی کرمانشاه باشند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی با توجه به نوع نگاهی که مردم به آن‌ها دارند باید نمادی از فرهنگ غنی استان باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۲ دی ماه در جمع مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، اظهار کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های گردشگری استان با فعالیت بیشتر و استفاده از ظرفیت نخبگان جایگاه کرمانشاه را در حوزه گردشگری ارتقا می‌دهند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: مردم استان کرمانشاه از لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی، قومی و خسیسه مهمان نوازی که در ذات آن‌هاست، از جذابیت ویژه‌ای برای جذب گردشگران برخوردارند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی که برخواسته از فرهنگ غنی کرمانشاه هستند باید یک الگوی فرهنگی از استان به گردشگران ارائه کنند. 

فرمانی با اشاره ظرفیت بالای استان در حوزه اکوتوریسم، گفت: با توجه به قرار گیری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بافت روستایی فرصت بی‌نظیری برای توسعه طبیعت گردی در استان فراهم شده است.

او افزود: اقامتگاه‌ها باید در حوزه معرفی ظرفیت‌های خود و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، اقدامات موثری را به ویژه با بهره‌گیری از فضای مجازی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تعامل با فعالان حوزه‌های مختلف گردشگری همچون دفاتر خدمات مسافرتی را یکی دیگر از ضروریات برای مدیران بوم‌گردی‌های استان عنوان کرد و گفت: مطالبه‌گری و افزایش ارتباطات با اداره‌کل قطعا به حل مشکلات این حوزه و پیش‌برد اهداف توسعه‌ای گردشگری استان کمک می‌کند. 

او افزود: پیگیری برای شناسایی و سامان‌دهی مراکز اقامتی غیر مجاز و تعامل با نهادهای انتظامی و قضایی  برای بهبود شرایط اقامت در استان از جمله مواردی است که در دستور کار اداره‌کل قرار دارد. 

فرمانی در خاتمه با تاکید بر حضور مناسب اقامتگاه‌ها بوم‌گردی در هفدهمین نمایشگاه سراسری گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران، گفت: اقامتگاه‌ها با حضور در این نمایشگاه برنامه‌ریزی لازم برای نوروز را در دستور کار قرار دهند. 

در این نشست مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه مشکلات خود را از جمله پرداخت تسهیلات، برگزاری جشنواره، تعامل با نیروی انتظامی و اداره اماکن، مشکلات برگزاری مراسم ها و مهمانان خارجی و ضرورت سامان‌دهی مراکز غیر مجاز را مطرح کردند که با مساعدت مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه برای پیگیری و حل مسائل همراه شد. 

در استان کرمانشاه ۵۱ بوم‌گردی و ۲ اقامتگاه سنتی مجاز فعالیت دارند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha