تمبرهای یلدا و شهرهای خلاق رونمایی شد

در مراسمی با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست ایران، از تمبرهایی با موضوع یلدا و تمبرهای شهرهای خلاق رونمایی شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این مراسم شامگاه شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست ایران، لاجوردی قائم مقام وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف و تعدادی از هنرمندان در محل موزه پست ایران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پست ایران در این مراسم در سخنانی گفت: در دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه تمبر و رونمایی از تمبرها شده است، به گونه‌ای که رونمایی از تمبر به یکی از مهمترین رویدادها و مراسم اصلی با حضور سران قوا و مسئولان ارشد تبدیل می‌شود.

او افزود: هدف از احیای تمبر به‌عنوان یک میراث مکتوب این است که قصد داریم تمبر را به جایگاه اصلی خود که در گذشته داشته برگردانیم.

لیائی ادامه داد: برخی از کشورها به دنبال حذف فیزیکی تمبر در سال‌های گذشته بودند اما تمبر نشان‌دهنده میراث و تاریخ و تمدن هر کشور است و این موضوع به خوبی در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پست ایران اضافه کرد: یکی از اقدامات خوبی که در دولت سیزدهم انجام شده، تهیه و استفاده از تمبرهای مشترک با کشورهای مختلف است که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده است.

سید مجید امامی بیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این نشست در سخنانی گفت: شب یلدا یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی ایرانیان است. خانواده ایرانی یک بار دیگر خود را پیدا می‌کند و در فضای پیوند با خویشان این شب‌نشینی انجام می‌شود.

او افزود: همچنین روز استان‌ها به تقویم کشور اضافه شده و در حال حاضر برای ۱۲ استان کشور روز استان تعریف شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: گرامی‌داشت مناسبت‌های مانند یلدا و رونمایی از تمبرهای یلدا پاسخ محکمی به ایجاد دوقطبی‌ها در جامعه است‌.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha