معرفی ایران امن و گسترش صلح مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین رالی بین‌المللی خزر تا خلیج فارس است

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی معرفی ایران امن و گسترش و تقویت صلح و دوستی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین رالی بزرگ بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس دانست.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ساختمان مرکزی کانون، برگزار شد، با تشریح روند برگزاری دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس اظهار کرد: این رالی از یکم تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با تشریح سوابق فعالیت کانون، افزود: در سال ۱۳۱۴ بنا به ضرورتی که وجود داشت، مقرر شد خدمات و تسهیلاتی به گردشگران و علاقه‌مندان به سفر ارائه شود که کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با این هدف تاسیس شد و در ادامه، با هدف رونق بخشیدن به سفر، رالی‌ها و توررالی‌هایی برگزار شد که تاکنون ادامه دارد. در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، کانون مسئولیت چندین کرسی را در نهادها و کلوپ‌های بین‌المللی بر عهده گرفت و اکنون کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران یکی از مسئولان کمیته فنی فدراسیون فیا است.

او سپس به برگزاری دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: این رالی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران از شمال تا جنوب کشور برگزار خواهد شد. خلیج فارس نگین کشور است و ما با هدف اعتلای نام خلیج فارس این رالی را برگزار خواهیم کرد.

صوفی یادآور شد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های بین مسیر، توسعه گردشگری پایدار، آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و سبک صحیح رانندگی، کاهش آسیب‌های رانندگی، افزایش قانونمندی رانندگان، ایجاد امید، گرامی‌داشت روز خلیج فارس، تقویت وحدت و صلح، معرفی ایران امن و… از مهم‌ترین اهداف دومین رالی بزرگ از خزر تا خلیج فارس است.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رالی فراهم شده و در همین رابطه دبیرخانه برگزاری رالی تشکیل شده و حامیان مالی آن نیز تعیین شده‌اند و امید داریم امسال این رالی با شکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

او افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای این رالی‌تور به این صورت است که اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از استان زیبای گیلان آغاز می‌شود و در ادامه شرکت‌کنندگان از استان‌های مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد و کرمان عبور خواهند کرد و به استان هرمزگان می‌رسند. در روز دهم اردیبهشت و هم‌زمان با روز ملی خلیج فارس به پایان می‌رسد و نفرات برتر این رالی بزرگ معرفی و تجلیل خواهند شد.

اعلام آمادگی ۱۰ کشور برای حضور در رالی

محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز در این نشست در سخنانی گفت: به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این رالی، دبیرخانه دائمی برگزاری رالی خزر تا خلیج فارس تشکیل شده و امروز با برگزاری این نشست خبری، به صورت رسمی فعالیت‌های دبیرخانه آغاز می‌شود.

او افزود: تا کنون ۱۰ کشور خارجی برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند و امسال شاهد رقابت خوبی بین شرکت‌کنندگان‌ خواهیم بود.

عرفانی ادامه داد: طول مسیر ۲۴۰۰ کیلومتر تعیین شده و شرکت‌کنندگان از ۹ استان عبور خواهند کرد. در هر استان مراسم استقبال و بدرقه از شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد و مراسمی در حاشیه استقبال و بدرقه، مانند موسیقی محلی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این رالی، همچنین جشنواره انتخاب برترین فیلم کوتاه موبایلی برگزار می‌شود.

عرفانی یادآور شد: در سال قبل، شرکت‌کنندگان برای حضور در این رالی هیچ‌گونه هزینه‌ای پرداخت نکردند و تمامی هزینه‌ها از سوی دبیرخانه تأمین شد.

رانندگی ایمن در طول برگزاری رالی

داود نجفی مسئول دبیرخانه برگزاری دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس نیز در این نشست گفت: رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس، بزرگترین رالی از حیث تعداد استان‌ها و از حیث مسافت است.

او اضافه کرد: خوشبختانه رالی سال قبل ایمن و سالم برگزار شد و امسال نیز پیش‌بینی ما این است که رانندگان شرکت‌کننده در این رالی، رانندگی ایمنی را تجربه کنند.

نجفی گفت: شرکت‌کنندگان در این رالی، شب قبل از شروع، در استان گیلان استراحت خواهند کرد. روز یکم اردیبهشت این رالی به صورت رسمی آغاز خواهد شد و در طول مسیر نیز برای شرکت‌کنندگان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

در پایان این نشست خبری، از تمبر یادبود دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج‌فارس رونمایی شد.

معرفی ایران امن و گسترش صلح مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین رالی بین‌المللی خزر تا خلیج فارس است

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha