نشست تخصصی صنعتگران حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی شهرستان فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از برگزاری نشست تخصصی با صنعتگران حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی شهرستان فردوس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده بیان کرد: در ادامه سلسله نشست‌های بررسی مشکلات صنعتگران و لزوم ساماندهی و حمایت همه جانبه از صنعتگران حوزه صنایع‌دستی، جلسه‌ای با صنعتگران تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: در شهرستان فردوس بیش از ۶۵۰ صنعتگر و ۳۰۰ کارگر و ... در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی از مرحله برداشت تا تراش و فروش فعالیت دارند.

شبنم‌زاده افزود: در حوزه صنایع‌دستی در شهرستان بحث تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از رونق خاصی برخودار است. وجود معادن متعدد سنگ در کنار هنرمندان علاقمند به این رشته موجب ایجاد کارگاه‌های متعدد دراین رشته شده است.

او با تأکید بر اینکه شهرستان فردوس یکی از قطب‌های گوهر تراشی در استان است، ادامه داد: در این شهر انواع مختلفی از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یافت می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: شرکت و حضور فعال صنعتگران این حوزه در نمایشگاههای بین‌المللی و داخلی، ارائه راهکارهای جلوگیری از خام فروشی، برداشت، آموزش و ترویج صنایع‌دستی، نحوه بازاریابی و ....از مهمترین موضوعاتی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha