بلیران می‌تواند به مقصد بوم‌گردی تبدیل شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: روستای بلیران می‌تواند به مقصد بوم‌گردی استان تبدیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی ۶ دی ۱۴۰۲ گفت: توسعه بوم‌گردی در روستای بلیران شهرستان آمل از جمله مصوبات سفر استاندار به شهرستان آمل است که براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه تصویب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از فعالیت سه واحد بوم‌گردی در این روستا خبر داد و یادآور شد: منطقه بلیران از جمله مناطق نمونه گردشگری استان است که از سال ۱۳۷۸به تصویب هیئت دولت رسیده است و به دلیل وجود چشمه آب گرم معدنی و آب و هوای مطلوب می‌تواند برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت قابل توجه باشد.

او با بیان اینکه احداث سرویس‌های بهداشتی از تاسیسات گردشگری اولیه یک منطقه محسوب می‌شود؛ گفت: استاندار مازندران بر احداث و سامان‌دهی سرویس بهداشتی در منطقه بلیران تاکید دارد.

ایزدی با اشاره به بازدید از پروژه در حال ساخت رستوران بین‌راهی در شهرستان آمل، تصریح کرد: رفع مشکلات پروژه‌های در حال ساخت نظیر این پروژه و متقاضی تسهیلات از بانک توسعه تعاون از دیگر مصوبات سفر استاندار در شورای اداری شهرستان آمل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، خاطر نشان کرد: ۲۰۷ پروژه گردشگری نیمه تمام به ارزش ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار و ۳۹۵ نفر در استان در حال انجام است که از این تعداد ۱۴۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی است که رفع مشکلات آن نیازمند عزم ملی و استانی است.

ایزدی به دست‌آوردهای خوب سفرهای شهرستانی استاندار و برگزاری جلسات مرتبط با مدیران مربوطه در حل مشکلات گردشگری اشاره کرد و افزود: در این بازدیدهای میدانی، موانع و مشکلات شهرستانی و سرمایه‌گذاران در محل پروژه راحت‌تر گره‌گشایی و مرتفع می‌شود.

او از شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرستان‌های مورد اقبال سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوب این شهرستان به‌ویژه در بخش ییلاقات و نزدیکی این شهرستان به تهران از جمله نقاط قوت این شهرستان برای جلب سرمایه‌گذار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha