ثبت رویدادهای گردشگری در تقویم کشور فرصتی برای تحول اقتصاد گردشگری گلستان

رئیس گروه گردشگری معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی نوری روز سه‌شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی در راستای تبادل‌نظر و هماهنگی به منظور ثبت رویدادهای گردشگری استان با حضور نمایندگان دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارتخانه میراث‌فرهنگی و مدیران و کارشناسان ادارات میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها در محل سالن اجتماعات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان برگزار شد، گفت: میزبانی رویدادهای مهم در یک منطقه فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی آن مقصد است و بدون شک حمایت و مشارکت برای برگزاری رویدادها بیشترین منفعت را برای صنعت گردشگری هر منطقه دارد.

رئیس گروه گردشگری معاونت گردشگری استان گلستان بیان کرد: ارتقای صنعت گردشگری منطقه از طریق برگزاری رویداد، نیازمند بازسازی منابع گردشگری و ارائه محصولات نوآورانه با رویکردهای خلاقانه برای رقابت با سایر مقاصد است.

نماینده دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: برگزاری رویدادها در گردشگری می‌تواند به‌عنوان یک ابزار بسیار مؤثر به‌منظور جذب گردشگران و ترویج مقصدهای گردشگری استفاده شود. این رویدادها می‌توانند به‌عنوان جذاب‌ترین عامل برای جلب‌توجه گردشگران به یک منطقه مورد استفاده قرار گیرند و زمینه افزایش تعداد بازدیدکنندگان و درآمدهای اقتصادی را فراهم آورند.

او با اشاره به این‌که رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: برجسته‌سازی رویدادهای بومی و محلی می‌تواند بخشی از سفر گردشگران به استان گلستان را هدفمند کند و موجب سودآوری بیشتر گردشگری برای استان و به‌ویژه مناطق روستایی شود.

اعضای حاضر در این جلسه به بحث و بررسی موضوع ثبت رویدادهای پیشنهادی پرداختند و نقاط ضعف و قوت سوابق رویدادهای برگزار شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این جلسه همچنین مقرر شد در مرحله نخست، مدیران شهرستانی نسبت به ثبت رویدادهای قابل‌اجرا در سطح شهرستان از طریق سامانه ثبت رویدادها به نشانی وب‌سایت https://events.mcth.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha