مضمون روایتگری ۳۱ استان در غرفه‌های نمایشگاه گردشگری تهران اعلام می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تم یا مضمون روایتگری هر استان در غرفه‌های مرتبط در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران می‌تواند با بهره‌مندی ازخلاقیت و تصویرگری تاثیرگذار علاوه بر افزایش ماندگاری حضوری بازدیدکنندگان، سطح شیوه ارائه محصولات گردشگری را ارتقا دهد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست هماهنگی برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: نیاز است تم یا مضمون غرفه‌های گردشگری هر استان با استفاده از ایده‌های خلاقانه، با آزادی عمل، اندیشه به روز و بدون هزینه‌ و تاثیرگذاری بالا از سوی هریک از ادارات کل استان‌های سراسر کشور اعلام شود. به گونه‌ای که تم معرفی شده به صورت تک مورد و اختصاصی باشد و نمایانگر اولویت و ماهیت گردشگری استان مورد نظر شود.

او همچنین به بهره‌مندی از برپایی کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی و نیز بهره‌مندی از روایتگری میراث فرهنگی ناملموس نیز در غرفه‌های گردشگری استان‌ها تاکید کرد.

معاون گردشگری همچنین از مدیران ارشد استانی خواست ضمن بازنمایی و اجرای رویدادهای شاخص گردشگری و مراسم‌های آیینی بر جذابیت‌های بصری غرفه‌ها بیافزایند.

شالبافیان در ادامه به جلب حضور نهادهای فرابخشی، شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی، کشورهای هدف و مخاطبین بین‌المللی ادارات کل استانی در نمایشگاه گردشگری پیش رو تاکید کرد. 

او همچنین مشارکت جدی استان‌ها در نمایش توانمندی‌های گردشگری سلامت را نیز در دستور کار قرار داد و گفت: حضور بیمارستان‌های آی پی دار در رویداد بزرگ گردشگری کشور را در اولویت قرار دهید.

معاون گردشگری بخش آموزش و برپایی کارگاه‌های آموزشی را نیز همچون سنوات گذشته یکی از ستون اصلی برنامه‌های نمایشگاه گردشگری تهران عنوان کرد و همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی را نیز در راس امور قرار داد.

شالبافیان درباره نحوه ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های کشور نیز گفت: نحوه ارائه این نوع توانمندی‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نحوه ارائه می‌تواند به روش‌های متنوع و تکنولوژی محور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha