انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز در تپه باستانی روستای باش‌قلعه و قیزقلعه ارومیه طی یک عملیات منسجم خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، بهزاد حجابی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در تپه‌ تاریخی روستای باش‌قلعه و نیز تپه تاریخی قیزقلعه ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی در دستور کار و رصد واحد اطلاعات یگان حفاظت آذربایجان غربی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در نهایت بعد از چندین روز کارهای اطلاعاتی، باحمایت‌های همه‌جانبه دستگاه قضایی و پاسگاه نوشین‌شهر طی دو عملیات ضربتی توسط واحدهای اطلاعات و عملیات یگان حفاظت حفاران غیر مجاز حین تحصیل آثار تاریخی و فرهنگی دستگیر شدند.

او گفت: در این دو عملیات بی‌نقص تعداد چهار نفر متهم دستگیر و آلات و ادوات حفاران غیرمجاز از قبیل بیل و گلنک و .. بهمراه دو دستگاه خودرو سواری و باری از متهمان کشف و ضبط شد.

حجابی گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی و هماهنگی با ریاست حوزه قضایی مناطق به پاسگاه‌های مربوطه دلالت داده شدند.

او تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از حمایت‌های دستگاه قضایی و انتظامی که در سرانجام ماموریت‌های ذاتی یگان در راستای برخورد با متجاوزان به عرصه‌های تاریخی و فرهنگی برای کاهش جرائم حمایت می‌کنند کمال قدرانی و تشکر را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha