خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضوری فعال داشته باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضوری فعال داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز یک‌شنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه برنامه‌ریزی برای حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، فرصت برپایی نمایشگاه تهران را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی، مغتنم شمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از سه پیشران اصلی توسعه اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه راهبردی و توسعه استان تعریف شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه جاذبه‌های  گردشگری بی‌نظیری با سابقه تاریخی چند هزار ساله در استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بسیاری از مردم با خیلی از این جاذبه‌ها آشنایی ندارند و حضور در این‌گونه نمایشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌های معرفی وشناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان است.

او با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌های گردشگری فرصتی طلایی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری است، متذکر شد: نباید اهمیت این نمایشگاه‌ها را نادیده گرفت، بلکه بایستی از این فرصت‌ها برای معرفی ظرفیت‌های استان، آشنایی با تجهیزات و خدمات روز صنعت گردشگری و نیز ارتباط‌گیری با آژانس‌هایی که خدمات تور ارائه می‌دهند، بهره ببریم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است، ضرورت دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران پای‌کار باشند.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه‌ها همواره یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی در جهت توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود و به عنوان نقطه کانونی برای رودررو کردن عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات از نقش به سزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری‌ها و خلاقیت‌های عرصه‌های مختلف برخوردار هستند. برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت‌های موثر صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعال بخش خصوصی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه این صنعت برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی وابسته از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و استان خراسان جنوبی، با حدود ۴۰۰ مترمربع فضای درخواستی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

شاه‌وردی افزود: تلاش بر این است که تمام حوزه‌هایی که در جذب گردشگر برای استان مؤثر هستند به‌نوعی در این نمایشگاه حضور داشته باشند و در پاویون استان ظرفیت‌های خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha