۵ موزه جدید با موضوع دفاع مقدس ساخته می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پنج موزه با موضوع دفاع مقدس در دست ساخت قرار دارد، براساس هدف‌گذاری تعداد موزه‌ها را به ۳۷ موزه در سطح کشور خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی معاونان میراث فرهنگی کشور که صبح امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با اشاره به ۵۸ یادمان در مجموعه مناطق عملیاتی دفاع مقدس و بیش از ۲ هزار ۵۰۰ یادمان شهدای گمنام در سطح کشور، تصریح کرد: ۲۴ موزه در سراسر کشور با موضوع دفاع مقدس وجود دارد و پنج موزه نیز در دست ساخت قرار دارد و براساس هدف‌گذاری تعداد موزه‌ها را به ۳۷ موزه خواهیم رساند.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۴۶ یادمان ثبت ملی شده است، بر ضرورت بازرسی و رسیدگی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی در راستا تدوین و رعایت قوانین براساس ضوابط وزارتخانه تاکید کرد.

سردار کارگر، میراث‌فرهنگی دفاع مقدس را متعلق به مردم ایران عنوان کرد و افزود: از سوی ما هیچ مانعی وجود ندارد، وزارت میراث‌فرهنگی اختیار تام دارد همه یادمان‌های ثبت شده را مورد بررسی کارشناسی قرار دهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همچنین برای تعیین و تکلیف یادمان شهدای گمنام و همکاری به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha