دستگیری باند ۴ نفره حفاران غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری باند حفاران غیرمجاز دریکی از مناطق شهرستان مارگون این استان خبر داد.

به‌ گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ مختار تراب اظهار کرد: پیرو اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی، فرماندهی یگان حفاظت استان با همکاری کلانتری شهرستان ضمن هماهنگی با مقام قضایی این شهرستان موفق به  متلاشی کردن یک باند چهار نفره حفاران غیرمجاز در حین حفاری در منطقه سقاوه شهرستان مارگون شد.

فرمانده یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده‌‎ای تشکیل و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، افزود: از این متهمان یک دستگاه گنج‌یاب و تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

سرهنگ تراب افزود: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه وبویراحمد گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

او تصریح کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث‌فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha