اهدای گل نرگس به حرم امام رضا(ع) آیینی سنتی و ماندگار در تاریخ است

نماینده مردم بهبهان در مجلس، اهدای گل نرگس بهبهان به حرم امام رضا(ع) را آیینی سنتی و ماندگار در تاریخ عنوان کرد و گفت: امیدواریم سایر نقاط ایران اسلامی که از مواهب متعددی برخوردارند، الگو بگیرند و این موضوع در سراسر کشور تسرّی پیدا کند.

محمدطلا مظلومی شامگاه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ و در آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اظهار کرد: اهدای گل نرگس به حرم امام رضا (ع) آیینی سنتی و یک میراث معنوی گران‌بها و ماندگار است که در طول تاریخ باقی خواهد ماند و نسل به نسل به آیندگان خواهد رسید.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که این اثر ماندگار می‌تواند مشوق خوبی برای همه محبّان و خادمان معصومان باشد، مردم بهبهان سنت حسنه‌ای که از گذشته رایج است را به‌جای آوردند و مثل هر سال تعداد ۸۰۰۰ شاخه گل نرگس را به ضریح مطهر امام رضا (ع) تحویل دادند.

او گفت:  قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی و خوزستان منعقد شود و براساس این تفاهم‌نامه بستری ایجاد خواهد شد تا این مشارکت سال به سال بیشتر شود.

مظلومی ابراز میدواری کرد: سنت حسنه اهدای گل نرگس به ضریح مطهر و نورانی امام رضا(ع) بستری شود تا سایر نقاط ایران اسلامی که از مواهب متعددی برخوردارند، الگو بگیرند و این موضوع در سراسر کشور تسرّی پیدا کند.

پنجمین آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی، سه‌شنبه‌شب ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲، باحضور مقامات سیاسی استان‌های خوزستان و خراسان رضوی و همچنین مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی و این دو استان از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حرم مطهر امام‌رضا (ع)، رواق امام‌خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha