تدوین پرونده ۲۰ اثر تاریخی استان گلستان برای ثبت در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: پرونده ۲۰ اثر استان گلستان توسط دفتر ثبت آثار این اداره‌کل به‌منظور ثبت در فهرست آثار ملی تدوین و برای بررسی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: اولین قدم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان در حوزه‌های مختلف، ثبت آن در فهرست آثار ملی است ازاین‌رو دفتر ثبت آثار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حال حاضر پرونده ثبت ملی برای ۲۰ اثر تاریخی استان را تدوین کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها شامل هفت اثر غیرمنقول، پنج اثر ناملموس، چهار اثر طبیعی و چهار اثر منقول است.

او افزود: پرونده این آثار به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد تا در لیست انتظار ثبت در فهرست آثار ملی قرار گیرد.

ساوری تأکید کرد: ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی نه‌تنها اقدامی مهم برای حفاظت و صیانت از این آثار است بلکه می‌تواند زمینه معرفی بیشتر این آثار و درنتیجه جذب گردشگر را برای استان فراهم سازد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha