دوره آموزشی گردشگری کشاورزی در کرمانشاه برگزار شد

دوره مقدماتی آموزش آشنایی با گردشگری کشاورزی در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری با اعلام این خبر اظهار کرد: گردشگری کشاورزی یکی از شاخه‌های گردشگری استان کرمانشاه بوده که از جذابیت و قابلیت زیادی برخوردار است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: کرمانشاه به لحاظ تنوع محصولات کشاورزی و به ویژه باغی از ظرفیت های بسیار زیادی دارد که می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد. 

او ادامه داد: تنوع و فراوانی این محصولات در گستره استان و برداشت در فصول مختلف از امتیازات ویژه گردشگری کشاورزی کرمانشاه است که می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند. 

امیری گفت: محصولاتی همچون انار، گیلاس، انگور، سیب، لیمو، خرما، آفتاب گردان، انجیر، زیتون، آلوچه، گیاهان بهاری و غیره در استان برند هستند و قابلیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارند. 

او تصریح کرد: در سالیان اخیر نگاه به این حوزه با برگزاری جشنواره‌های فصلی شُکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته است که با اقبال بسیار خوب گردشگران همراه شده است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، اقبال به این حوزه باعث شده است تا آموزش‌های لازم مورد توجه قرار گیرد. 

او گفت: به همین منظور دوره مقدماتی آشنایی با گردشگری کشاورزی با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در کرمانشاه برای علاقه مندان این حوزه برگزار شد. 

امیری در خاتمه تاکید کرد: توجه به گردشگری کشاورزی فرصت بسیار مناسبی برای توسعه این صنعت و نیز کمک به بخش کشاورزی است و به همین منظور تدوین تقویم رویدادهای محصول محور استان در دست اقدام است. 

فریبرز عزیزی از کارآفرینان و فعالان حوزه گردشگری استان به عنوان مربی دوره مقدماتی آموزش آشنایی با گردشگری کشاورزی استان کرمانشاه را ارائه کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha