مرمت بنای عطایی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان)

مدیر پایگاه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) از احیا و مرمت بنای عطایی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حوزه خدمات گردشگری با کاربری اقامتی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، عالیه ملک‌شاهکویی روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ در بازدید از بناهای در حال مرمت شهر تاریخی استرآباد با کاربری گردشگری، گفت: بنای تاریخی عطایی درگذر سنگفرش تقوی یا کوچه فاطمیه سرچشمه در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) قرار دارد. بنای اصلی این اثر تاریخی در یک طبقه و با الگوی قاجاری ازجمله آثار ارزشمند استرآباد محسوب می‌شود.

مدیر پایگاه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال احیا و مرمت و بهره‌برداری با کاربری اقامتی است.

او افزود: از این حجم سرمایه‌گذاری مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذار و ۴۲ میلیارد ریال آورده متقاضی در خرید ملک و مرمت بنا است. این بنا پس از اجرا و بهره‌برداری به‌عنوان واحد اقامتی با ایجاد اشتغال برای بیش از سه نفر به‌صورت مستقیم به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کند.

ملک‌شاهکویی بیان کرد: در سال‌های اخیر بناهای بسیاری در محدوده شهر تاریخی استرآباد در حوزه خدمات گردشگری با کاربری‌های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی، صنایع‌دستی و تفریحی به بهره‌برداری رسید که می‌تواند علاوه بر احیای شهر تاریخی استرآباد به‌عنوان هویت شهر گرگان زمین توسعه گردشگری را در مرکز استان گلستان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha