یکی از اهداف سفرهای استانی رئیس‌جمهوری رسیدگی به امور گردشگری و صنایع‌دستی است/ دولت موانع صادرات صنایع‌دستی را برطرف می‌کند/ زیرساخت لازم برای ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در اکثر استان‌ها فراهم شده است

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یکی از اهداف سفرهای استانی را رسیدگی به امور مربوط به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانست و گفت: در شهرهایی که دارای موقعیت ویژه هستند، زیرساخت‌های لازم به منظور ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی مهیا شده است.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به دستور آیت‌الله رئیسی مبنی بر ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها، گفت: رئیس جمهوری در روزهای آتی به استان زنجان سفر خواهد کرد. در این سفر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شود و رسیدگی به امور مربوط به گردشگری و صنایع‌دستی نیز یکی از مواردی است که مورد توجه رئیس‌جمهوری در این سفرها قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از اهداف سفرهای استانی رئیس‌جمهوری است، افزود: در برخی از مصوبات در استان‌ها ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی مورد توجه قرار گرفته است  و این مهم همواره پیگیری شده و خواهد شد.

منصوری در ادامه گفت: در بحث صادرات صنایع‌دستی نیز دولت سیزدهم تا به امروز بسیاری از موضوعات دست و پا گیر را برطرف کرده و سعی در رونق بیش از پیش صادرات و در نهایت اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در پایان گفت: در تعدادی از استان‌ها و شهرستان‌هایی که دارای ظرفیت ویژه در حوزه صنایع‌دستی بودند، از جمله کردستان، یزد و اصفهان زیرساخت‌های لازم ایجاد شده و در دیگر استان‌های نیز این امر در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha