۱۴ پروژه مرمتی در فارس اجرا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ۱۴ پروژه مرمتی در فارس اجرایی می‌شود.

به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت‌ اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیراز گفت: سعی داریم که برای توسعه تسهیل‌گری در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روابط خود را افزایش دهیم.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت گردشگری در سفر به استان فارس گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اگر استان فارس به صنعت گردشگری توجه کند، نیازی به سایر موارد نخواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که اولویت‌های استان فارس را در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع دستی شناسایی کنیم و بر اساس ضرورت آن‌ها یک به یک مشکلات و اولویت‌ها را در نظر بگیریم و حل کنیم.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری است، گفت: با ارتباط خوبی که با بخش خصوصی داریم با جدیت و تعامل  امور این نمایشگاه‌ها را پیگیری کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر پارسه و تخت جمشید خبر داد و گفت: در حوزه میراث فرهنگی کار بسیار خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی شیراز در حال انجام است که این آثار را به نیت ۱۴ معصوم به ۱۴ قطعه و ۱۴ پروژه  تقسیم کردیم و برای آن‌ها ۱۴ پیمانکار را در نظر می‌گیریم که با دقت و سرعت کار را دنبال کنند.

او با بیان اینکه بنا داریم تورهای فرهنگی را بر محور ساسانی توسعه دهیم تا میزان ماندگاری گردشگر در سطح فارس را ارتقا دهیم، تصریح کرد: استان فارس در گذشته در میزان اقامت تورهای فرهنگی رشد داشته است اما اکنون متأسفانه این روند کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha