توحید در نظام فکری شهید سلیمانی، بنیادی‌ترین اصل اعتقادی در اسلام حقیقی و به معنای یکتا و بی‌مانند دانستن خداوند است

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در نظام فکری شهید سلیمانی، توحید، بنیادی‌ترین اصل اعتقادی در اسلام حقیقی و به معنای یکتا و بی‌مانند دانستن خداوند است.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پارس گفت: نخستین و مهم‌ترین رکن این نگاه، ایمان قلبی و باور عمیق به خدای متعال به‌عنوان خالق و مدبر جهان و محور قرار دادن این ایمان و باور در تمام شئون زندگی است.

حرمت الله رفیعی افزود: تمام ابعاد زندگی پرورش‌یافتگان مکتب شهید سلیمانی نیز بر اساس خداباوری و خدامحوری و در یک کلمه، بر مبنای ایمان به خدا، محبت به خدا و توحید ناب شکل گرفته است.

او تصریح کرد: نظام فکری سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مجموعه‌ای نظام‌مند و متشکل از اجزای سازمان یافته و عناصر مرتبط و هدفمند با محوریت هسته مرکزی توحیدی در عرصه نظام بینشی، ارزشی و اجتماعی است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ضرورت دارد که این نظام فکری را بشناسیم و دقیق و عمیق آن را بکاویم و جهان بینی، رفتار و اهداف اجتماعی خود را بر اساس آن شکل دهیم تا از مکتب شهید سلیمانی فاصله نگیریم و نگاه شهید سلیمانی را در جامعه، ساری و جاری کنیم.

او ادامه داد: نظام بینش در این نظام، درباره گزاره‌های مربوط به جهان بینی و متعلق به ایمان بحث می‌شود. نوع برداشت و طرز تفکری که یک انسان درباره جهان و هستی عرضه می‌کند، زیر ساخت و تکیه گاه فکری آن فرد به شمار می رود.

رفیعی، از مخالفت آژانس‌داران با دریافت نرخ دلاری از گردشگران ورودی به ایران خبر داد و گفت: این اقدام، یک رانت برای عده‌ای از ذی نفعان است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تصریح کرد: کشورهای دیگر برای هتل‌ها دو نرخ دارند، در حالی که آنها فضایی را مهیا می‌کنند که گردشگر از آن استفاده بهینه کند.

رفیعی، ادامه داد: در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پارس بیش از ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی مربوط به استان فارس حضور دارند و شرکت ۱۰ ایرلاین در نمایشگاه نشان از تلاش بخش خصوصی و دولتی برای برگزاری هرچه بهتر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس دارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با تأکید بر نقش گردشگری در اشتغال‌زایی گفت: توسعه گردشگری در رفع بیکاری بسیار مهم است و تمام ادارات دولتی و بخش خصوصی باید با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همراه شوند.

رفیعی تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و استفاده از نظرات بخش خصوصی برای دنبال کردن یک کار تخصصی در استان ضروری است.

او  با اشاره به ظرفیت مطلوبی که در قالب سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس وجود دارد، تصریح کرد: در سالن حافظ نمایشگاه بین‌المللی فارس بیش از ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی مربوط به فارس حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha