نمایشگاه آثار دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج در استان گلستان برپا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برپایی نمایشگاه آثار دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج با عنوان هنر ماندگار ایرانی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و همزمان با هفته بصیرت در این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان بسیج هنرمندان استان هم‌زمان با هفته بصیرت به مدت پنج روز از ۱۱ تا ۱۵ دی‌ماه در محل مجموعه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گرگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۹۰ اثر از ۴۳ هنرمند در دوازده رشته به نمایش درآمده است و با ارزیابی که توسط کارشناسان صنایع‌دستی استان صورت می‌گیرد، پنج اثر برگزیده و به مرحله ملی راه خواهند یافت.

او با اشاره به این‌که یکی از اهداف این جشنواره نمایش هنرهای منسوخ‌شده و یا در حال منسوخ شدن است تا بتوان به زنده‌سازی و بازتولید آن‌ها کمک کرد، تصریح کرد: حضور در این جشنواره بهترین فرصت برای نمایش هنر صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان است.

ساوری گفت: توسعه و تقویت شبکه هنرمندان صنایع‌دستی در سطح کشور، تشکیل شبکه تولید و فروش، حمایت از رشته‌های در حال منسوخ شدن و هنرمندان گمنام و نیز حمایت از هنرمندان بسیجی و استفاده از ظرفیت آن‌ها ازجمله اهداف کلی جشنواره بود.

آثار برتر مرحله استانی این دوره از جشنواره بسیج صنایع‌دستی در استان گلستان پس از ارزیابی مشخص‌شده و در مرحله ملی این رویداد حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha