ثبت ۶ رویداد گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت شش رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور تاکنون خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری بابیان این‌که رویدادهای گردشگری شامل آیین‌ها، مراسم، جشنواره‌ها و مناسبت‌های خاص است که برای دستیابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی اجرا می‌شوند، گفت: خوشبختانه در دی‌ماه سال جاری باهدف پاسداشت فرهنگ محلی مردم این استان و با پیگیری‌های انجام‌ شده شش رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر این‌که رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای معرفی آیین‌ها، مراسم و جشنواره‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا شده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند، تصریح کرد: ثبت رویدادهای گردشگری می‌تواند باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح  ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

او با اشاره به این‌که رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: برجسته‌سازی رویدادهای بومی و محلی می‌تواند بخشی از سفر گردشگران به استان گلستان را هدفمند کند و موجب سودآوری بیشتر گردشگری برای استان و به‌ویژه مناطق روستایی شود.

ساوری با تأکید بر این‌که این رویدادها می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شورونشاط اجتماعی شود، گفت: جشنواره آلوچه (هلی) بندرگز، جشنواره انتخاب زیباترین اسب اصیل ترکمن (آق‌قلا)، جشنواره انتخاب شتر اصیل ترکمن (آق‌قلا)، پاییز هزار رنگ (گرگان)، جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن(علی‌آبادکتول) و جشنواره توت‌فرنگی (رامیان) ازجمله جشنواره‌های ثبت‌شده در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته توسط عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌های کشور ابلاغ شد و روند اجرایی شدن آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها به آدرس events.mcth.ir در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شده است تا بر مبنای این اقدام رویدادهای گردشگری استان‌های سراسر کشور پس از سطح‌بندی در سامانه مذکور ثبت شوند.

ثبت رویدادهای استان گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ادامه دارد و در صوت ثبت نهایی رویدادها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha