در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

گردشگری بیش از حد یا همان اُوِرتوریسم (Overtourism) می‌توانست کلمه سال ۲۰۲۳ در صنعت سفر و گردشگری باشد. در این سال اخبار زیادی در مورد تاثیرات منفی تعداد زیادِ گردشگران در مقاصد مختلف سراسر دنیا به گوش می‌رسید. به همین دلیل محبوب‌ترین مقاصد جهان، مانند ونیز، بارسلونا و نیوزلند، در تلاش برای کنترل تعداد بازدیدکنندگان هستند.

مشکل اورتوریسم چیست؟ افزایش غیرقابل‌قبول قیمت املاک به دلیل خرید و اجاره‌ آنها در تعطیلات توسط گردشگران، باعث نارضایتی ساکنان محلی شده است. به علاوه، مقامات مشکل زیادی در مدیریت زباله‌های به جا مانده توسط گردشگران دارند و این آلودگی به بحران آب و هوا می‌افزاید.

یکی از تاکتیک‌هایی که مقاصد برای مقابله با گردشگریِ بیش از حد از آن استفاده می‌کنند، اخذ مالیات‌های گردشگری است: هزینه‌هایی که بازدیدکنندگان باید علاوه بر هزینه‌های معمول مانند اقامت و غذا بپردازند. البته این مفهوم جدیدی نیست. اگر به خارج از کشور سفر کرده باشید، احتمالا قبلا مالیات گردشگری پرداخت کرده‌اید و حتی ممکن است حتی متوجه آن هم نشده باشید (زیرا گاهی اوقات این مالیات روی بلیت هواپیما یا مالیات‌هایی که در هتل خود می‌پردازید اضافه می‌شود).

اما کدام مقاصد در سال ۲۰۲۳ مالیات گردشگری را اعمال کردند و کدام مقاصد قرار است در سال ۲۰۲۴ این کار را انجام دهند؟

بارسلونا در سال ۲۰۲۴ مالیات گردشگری خود را (دوباره) افزایش می‌دهد

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

در سال ۲۰۲۲، مقامات شهری بارسلونا اعلام کردند که مالیات گردشگری این شهر طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت. از سال ۲۰۱۲، بازدیدکنندگان پایتخت کاتالونیا باید هم مالیات گردشگری منطقه‌ای و هم هزینه اضافی در سطح شهر را بپردازند.

در ۱ آوریل ۲۰۲۳، مقامات شهری هزینه شهرداری را به ۲.۷۵ یورو افزایش دادند. افزایش دوم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد و این هزینه به ۳.۲۵ یورو افزایش می‌یابد.

این مالیات برای بازدیدکنندگانی که در اقامتگاه‌های رسمی گردشگری اقامت دارند اعمال می‌شود. درآمد حاصل از این مالیات‌ها برای تامین مالی زیرساخت‌های شهر از جمله بهبود جاده‌ها، خدمات اتوبوسرانی و اجرای پله برقی استفاده خواهد شد.

والنسیا در سال ۲۰۲۴ مالیات گردشگری وضع خواهد کرد

والنسیا مالیات گردشگری را برای مسافرانی که در انواع اقامتگاه‌ها در این منطقه از جمله هتل‌ها، بوم گردی‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و کمپینگ‌ها اقامت دارند، در نظر می‌گیرد.

این مالیات که رسما مالیات بر اقامت توریستی والنسیا (IVET) نامیده می‌شود، در سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، اگرچه هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

بازدیدکنندگان باید بین ۵۰ سنت تا ۲ یورو برای هر شب بسته به محل اقامت انتخابی خود، حداکثر تا ۷ شب بپردازند. مسافران کشتی کروز روزانه ۱.۵۰ یورو پرداخت خواهند کرد.

مقامات می‌گویند که این هزینه صرف توسعه پایدار بخش گردشگری منطقه می‌شود. درآمد حاصل از آن نیز برای تهیه مسکن ارزان‌تر برای ساکنان محلی در مناطق گردشگری استفاده خواهد شد.

اولهائو در پرتغال، مالیات گردشگری را در سال ۲۰۲۳ اعمال کرد

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

اولهائو، یک شهر ماهیگیری در پرتغال که بین گردشگران محبوب است، شروع به دریافت ۲ یورو در شبانه روز بین آوریل و اکتبر ۲۰۲۳ کرده است. این مالیات بین نوامبر و مارس به ۱ یورو کاهش می‌یابد. برای کودکان زیر ۱۶ سال اعمال نمی‌شود و به پنج شب محدود می‌شود - بنابراین حداکثر ۱۰ یورو - در هر سفر مالیات اخذ می‌شود.

به گفته مقامات محلی، این هزینه برای به حداقل رساندن تأثیر گردشگری بر شهر الگاروه، از جمله بهبود پاکیزگی و امنیت، استفاده می‌شود.

دو شهر از ۱۶ شهرداری آلگاروه قبلا مالیات گردشگری دریافت کرده‌اند: فارو (۱.۵ یورو در هر شب تا هفت شب بین مارس و اکتبر) و ویلا رئال د سانتو آنتونیو (۱ یورو در روز تا هفت روز).

بالی: مالیات گردشگری در فوریه ۲۰۲۴ اعمال می‌شود

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

بالی که به عنوان سرزمین خدایان شناخته می‌شود، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به سواحل، جزایر و فرهنگ خاص خود جذب می‌کند. اما گردشگری به معنای مشکلات نیز هست و بالی امیدوار است برخی از این مشکلات را با مالیات جدیدی که باید برای ورود به کشور پرداخت شود، حل کند.

از ۱۴ فوریه ۲۰۲۴، گردشگران ورودی‌ بین‌المللی و داخلی باید ۱۵۰ هزار IDR  (۸.۸۰ یورو) هزینه بپردازند. این مبلغ باید در غرفه‌های ویژه فرودگاه بین‌المللی Ngurah Rai بالی پرداخت شود. مقامات قول داده‌اند که این روند کمتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد.

به گفته آن‌ها، درآمد حاصله صرف پروژه‌هایی می‌شود که «حفظ محیط زیست، طبیعت و فرهنگ و همچنین بهبود کیفیت» بالی را انجام می‌دهند.

آیا تایلند در سال ۲۰۲۴ مالیات گردشگری را در نظر می‌گیرد؟

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

در سال ۲۰۲۲، شایعه شده بود که مالیات توریستی تایلند در ژوئن ۲۰۲۳ وضع خواهد شد. این اتفاق نیفتاد، سپس ضرب‌الاجل بعدی اکتبر نیز اتفاق نیفتاد و هیچ برنامه تایید شده‌ای برای سال ۲۰۲۴ نیز وجود ندارد.

گفته می‌شود خطوط هوایی و نهادهای نمایندگی خطوط هوایی این هزینه را به چالش کشیده‌اند.

زمانی که برای اولین بار شایعه شد، گفته شد که مالیات گردشگری تایلند ۳۰۰ بات (۸ یورو) خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲، فرماندار اداره گردشگری تایلند به خبرگزاری رویترز گفت که بخشی از این هزینه «برای مراقبت از گردشگران استفاده می‌شود» زیرا مواردی وجود داشته که بیمه درمانی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد. همچنین به توسعه بیشتر جاذبه‌های گردشگری مانند کاخ بزرگ در بانکوک کمک مالی خواهد کرد.

مالیات توریستی ونیز: بازدیدکنندگان چه زمانی برای ورود در سال ۲۰۲۴ باید مالیات پرداخت کنند؟

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

مالیات گردشگری ونیز موضوع بحث‌ها و تاخیرهای زیادی بوده است. این شهر یکی از پرگردشگرترین شهرها در اروپا است که مردم محلی را مجبور به ترک خیابان‌های باریک و شلوغ مرکز شهر می‌کند.

اکنون تأیید شده است که این شهر تالابی برای بخشی از سال ۲۰۲۴، اخذ هزینه ورودی را آزمایش خواهد کرد.

بازدیدکنندگان برای ورود در روزهای اوج آخر هفته و سایر روزهای بین آوریل و اواسط ژوئیه - در مجموع ۲۹ روز - باید ۵ یورو پرداخت کنند.

هزینه سفر یک روزه در ساعات اوج (۸.۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) اعمال خواهد شد، به این معنی که بازدیدکنندگانی که برای شام یا کنسرت به ونیز می‌آیند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

هزینه ورودی با هدف کاهش ازدحام، تشویق بازدیدهای طولانی‌تر و بهبود کیفیت زندگی برای ساکنان است. درآمد حاصل نیز صرف خدماتی می‌شود که به ساکنان شهر کمک می‌کند، مانند نگهداری، تمیز کردن و کاهش هزینه‌های زندگی.

کشورهایی که پیش از این مالیات گردشگری را اعمال کرده‌اند

بسیاری از کشورها در حال حاضر به دلایل مختلف هزینه گردشگری در نظر گرفته‌اند. برای برخی، این تلاشی برای محدود کردن تعداد گردشگران و جلوگیری از توریسم بیش از حد است. برای برخی دیگر، این هزینه تقریبا مانند مالیات ثابتی است که هر بازدیدکننده باید پرداخت کند. پول این مالیات‌ها صرف حفظ امکانات گردشگری و حفاظت از منابع طبیعی می‌شود.

اتریش

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

در اتریش مالیات اقامت یک شبه را می‌پردازید که بسته به استانی که هستید متفاوت است. در وین یا سالزبورگ به ازای هر نفر ۳.۰۲ درصد اضافی روی قبض هتل پرداخت خواهید کرد.

بلژیک

مالیات توریستی در بلژیک به ازای هر شب اقامت در بلژیک برای اقامت نیز اعمال می‌شود. این هزینه گاهی اوقات در نرخ اتاق هتل لحاظ می‌شود، اما برخی هزینه را جدا می‌کنند و آن را به عنوان هزینه اضافی در نظر می‌گیرند.

شهرهای آنتورپ و بروژ برای هر اتاق یک نرخ دریافت می‌کنند. این نرخ در بروکسل بسته به اندازه و رتبه هتل متفاوت است. به طور کلی، مالیات گردشگری در بلژیک حدود ۷.۵۰ یورو است.

بوتان

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

در حالی که هزینه‌های توریستی اکثر کشورها کمتر از ۲۰ یورو است، مالیات بوتان در مقایسه با آنها بسیار بالاست. حداقل هزینه روزانه برای اکثر خارجی ها: ۲۵۰ دلار (۲۲۸ یورو) برای هر نفر در روز در طول فصل اوج گردشگری است که در فصل خلوت کمی پایین‌تر می‌آید.

الیته این مالیات موارد زیادی از جمله اقامت، حمل و نقل در کشور، راهنما، غذا و هزینه ورودی را پوشش می‌دهد.

بلغارستان

بلغارستان هزینه‌ مالیات گردشگری را در اقامت شبانه گردشگران اعمال می‌کند. این مبلغ بسیار کم است و بسته به منطقه و طبقه‌بندی هتل متفاوت است (تا حدود ۱.۵۰ یورو).

جزایر کارائیب

در بیشتر جزایر کارائیب مالیات توریستی به هزینه هتل یا هزینه خروج اضافه می‌شود. این هزینه‌ها از ۱۳ یورو در باهاما تا ۴۵ یورو در آنتیگوا و باربودا متغیر است.

کرواسی

کرواسی مالیات توریستی خود را در سال ۲۰۱۹ افزایش داد. این نرخ افزایشی فقط در فصل اوج تابستان اعمال می‌شود. بازدیدکنندگان برای هر نفر در هر شب حدود ۱۰ کونا (۱.۳۳ یورو) پرداخت می‌کنند.

جمهوری چک

برای بازدید از پایتخت این کشور، پراگ، تنها باید هزینه گردشگری در جمهوری چک پرداخت کنید. این رقم بسیار پایین است (زیر ۱ یورو) و برای هر نفر، در هر شب، تا ۶۰ شب پرداخت می‌شود. این مالیات برای کودکان زیر ۱۸ سال اعمال نمی‌شود.

فرانسه: افزایش مالیات گردشگری در پاریس به لطف المپیک ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

در فرانسه «مالیات حضور» باید پرداخت شود که به صورتحساب هتل شما اضافه می‌شود و بسته به اینکه در کدام شهر هستید متفاوت است. نرخ‌ها از ۰.۲۰ یورو تا حدود ۴ یورو برای هر نفر، در هر شب متغیر است.

نقاط مهم گردشگری مانند پاریس و لیون از این پول برای حفظ زیرساخت‌های گردشگری استفاده می‌کنند. در آستانه المپیک ۲۰۲۴، مالیات توریستی اتاق‌های هتل تا ژانویه ۲۰۲۴ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. بسته به نوع اقامت، این هزینه از ۰.۷۵ تا ۱۵ یورو برای هر شب متغیر است.

آلمان

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

آلمان در شهرهایی از جمله فرانکفورت، هامبورگ، و برلین چیزی به اسم «مالیات فرهنگی» («kulturförderabgabe»)، و همچنین «مالیات اقامت» (a bettensteuer) از گردشگران دریافت مکی‌کند. این هزینه حدود ۵ درصد از قبض هتل شما است.

یونان

مالیات گردشگری در یونان بر اساس تعداد ستاره‌های هتل یا تعداد اتاق‌هایی است که اجاره می‌کنید. این مبلغ می‌تواند برای هر اتاق تا ۴ یورو باشد. این مالیات توسط وزارت گردشگری یونان برای کمک به کاهش بدهی این کشور اعمال شد.

مجارستان

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

هزینه‌های گردشگری در مجارستان فقط در بوداپست اعمال می‌شود. مسافران باید هر شب ۴ درصد اضافی بر اساس قیمت اتاق خود بپردازند.

ایتالیا

مالیات توریستی در ایتالیا بستگی به مکانی دارد که در آن هستید. در سیسیل، هزینه‌ها از ۱ تا ۳ یورو برای هر شب متغیر است.

در حالی که هزینه رم بسته به نوع اتاق از ۳ تا ۷ یورو در هر شب متغیر است، اما برخی از شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

ژاپن

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

در ژاپن این مالیات به شکل مالیات خروج است. بازدیدکنندگان ژاپن هزار ین (حدود ۸ یورو) هنگام خروج از کشور پرداخت می‌کنند. وب سایت رسمی گردشگری ادعا می‌کند که این مالیات ناچیز «تفاوت قابل توجهی» در اقتصاد ایجاد می‌کند.

مالزی

مالیات گردشگری مالزی یک نرخ ثابت است و برای هر شب اقامت شما اعمال می‌شود. این رقم شبی ۴ یورو است.

نیوزلند

بسیاری از گردشگران، افرادی که در تعطیلات کاری هستند، و برخی از دانشجویان و کارگرانی که به نیوزلند می‌آیند باید هنگام ورود، مالیات بین المللی حفاظت از بازدیدکنندگان و گردشگری (IVL) را بپردازند. اما افرادی که از استرالیا می‌آیند، معاف از پرداخت این  ۳۵ دلار نیوزلند است که معادل حدود ۲۱ یورو است.

هلند

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

هلند مالیات گردشگری زمینی و مالیات گردشگری آبی دارد. در آمستردام، این رقم در حال حاضر ۷ درصد هزینه یک اتاق هتل است. به آن «toeristenbelasting» می‌گویند.

در سال ۲۰۲۴، این نرخ به ۱۲.۵ درصد افزایش می‌یابد و بالاترین مالیات گردشگری در اروپا خواهد بود. برای مسافران کشتی کروز و بازدیدکنندگان شبانه به طور یکسان اعمال خواهد شد.

کشور پرتغال

مالیات گردشگری پرتغال به ازای هر نفر در هر شب پرداخت می‌شود و فقط برای مهمانانی که ۱۳ سال به بالا دارند اعمال می‌شود. این مالیات حدود ۲ یورو است و در حال حاضر در ۱۳ شهر از ۳۰۸ منطقه شهرداری پرتغال، از جمله شهرهای پورتو، لیسبون و فارو اعمال می‌شود.

اسلوونی

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

مالیات گردشگری در اسلوونی بر اساس موقعیت مکانی و رتبه هتل متفاوت است. در شهرهای بزرگتر و شهرهای تفریحی، از جمله لیوبلیانا و بلد، کمی بالاتر (حدود ۳ یورو) است.

اسپانیا

اگر به ایبیزا یا مایورکا می‌روید، باید مالیات گردشگری بپردازید. مالیات گردشگری پایدار، که برای اقامت در تعطیلات در جزایر بالئاریک اسپانیا (مالورکا، منورکا، ایبیزا، فورمنترا) اعمال می‌شود، همچنین برای هر مسافر ۱۶ساله یا بالاتر اعمال می‌شود.

در فصل اوج گردشگری، مالیات می‌تواند تا ۴ یورو در هر شب برسد.

سوئیس

در سال ۲۰۲۴، کدام شهرها و کشورها مالیات گردشگری اخذ می‌کنند؟

مالیات گردشگری در سوئیس بسته به موقعیت مکانی متفاوت است. هزینه برای هر شب و هر نفر و حدود ۲.۲۰ یورو است. قیمت‌های اقامت معمولا شامل مالیات توریستی نمی‌شود (به عنوان یک مبلغ جداگانه مشخص می‌شود). این مالیات فقط برای اقامت‌های زیر ۴۰ روز اعمال می‌شود.

ایالات متحده آمریکا

مالیات هتل یا مالیات اقامت برای مسافرانی که محل اقامت اجاره می‌کنند در اکثر ایالات متحده دریافت می‌شود و به آن مالیات اشغال نیز می‌گویند. هزینه‌ها در هتل‌ها، متل‌ها و مسافرخانه‌ها اعمال می‌شود. طبق گزارش‌ها، بالاترین نرخ در هوستون، با مالیات ۱۷ درصدی بر صورت حساب هتل، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha