بازدید نظارتی و پایش کیفی رستوران‌های محور جنوب استان آذربایجان‌شرقی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از پایش کیفی و بازدید نظارتی معاونت گردشگری استان آذربایجان‌شرقی با همکاری تشکل حرفه‌ای پذیرایی‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی استان آذربایجان‌شرقی از رستوران‌های محور جنوبی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده ضمن اشاره به اهمیت بازدیدهای دوره‌ای نظارتی و پایش کیفی رستوران‌ها گفت: روز چهارشنبه ۱۳‌دی ماه  ۱۴۰۲ بازدید نظارتی و پایش کیفی رستوران‌های محور جنوبی استان آذربایجان‌شرقی انجام شد و مسئله حفظ کیفیت خدمات ارائه شده در کنار رعایت موارد بهداشتی در رستوران‌ها، توسط کارشناسان معاونت گردشگری و تشکل حرفه‌ای پذیرایی‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی استان آذربایجان‌شرقی مورد بررسی نظارتی قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیست رستوران از شهرستان‌های ایلخچی، آذرشهر، عجبشیر، بناب و ملکان در بازدید نظارتی و پایش کیفی معاونت گردشگری اداره‌کل مورد ارزیابی قرار گرفتند که به شش مورد از این رستوران‌ها توسط کارشناسان امور نظارتی رستوران‌ها، تذکر بهبود عملکرد صادر شد.

او گفت: رستوران‌ها به عنوان مکان‌هایی که غذاهای آماده شده و مصرفی را ارائه می‌دهند، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی و بهداشت جامعه دارند. در این میان با توجه به مشغله های کاری و زندگی به خصوص در شهرهای بزرگ تمایل به استفاده از غذاهای آماده بالاخص در مراکزی همچون رستوران‌های بیرون‌بر به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل، نظارت بر بهداشت این قبیل مراکز تهیه و پخش مواد غذایی بیرون‌بر به منظور حفظ سلامت و بهداشت مشتریان بسیار اهمیت دارد و عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha