دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه به کار خود پایان داد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از رایزنی و مذاکره با عراقی ها برای برگزاری نمایشگاه ها و معرفی صنایع دستی کرمانشاه در این کشور خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز شنبه ۱۶ دیماه آیین اختتامیه دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه با معرفی ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده جشنواره برگزار شد. 

داریوش فرمانی در آیین اختتامیه این رویداد در خصوص مهمترین اهداف جشنواره، اظهارکرد: ترویج صنایع دستی، صادرات، بازاریابی، نوآوری و خلاقیت از جمله رویکردهایی است که به شکل جدی آنها را در دستور کار قرار داده ایم و اتفاقاتی خوبی هم در این حوزه‌ها  در استان در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: یکی از رویکردهای مهم ما در این حوزه آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی است و به همین‌ منظور در سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر در استان آموزش‌های صنایع‌دستی دیدند. 

او ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی از برنامه‌های ما باز زنده‌سازی رشته‌های فراموش شده است، خوشبختانه امسال توانستیم رشته جاجیم بافی را دوباره احیاء کنیم. 

فرمانی طراحی، خلاقیت و نوآوری را مهمترین عوامل در میزان فروش محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: اگر یک هنرمند با کیفیت، ترین محصول را تولید کند، اما طراحی و بسته‌بندی مناسبی نداشته باشد، بازاریابی و فروش چندانی نخواهد داشت. 

او افزود: اقداماتی را برای توسعه صادرات صنایع‌دستی در دست اقدام داریم که برگزاری دوره‌ای نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در دیگر کشورها خصوصا عراق از این جمله است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: مذاکراتی انجام شده و قرار است بزودی یکی ار مسئولین عراقی در این حوزه سفری به کرمانشاه داشته باشد. 

او در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع اشتغالزایی در استان، تصریح کرد: اشتغالزایی در حوزه صنایع‌دستی به صرفه و با هزینه کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها انجام می‌شود و امسال حدود ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات را در حوزه مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۳۶۰ نفر جذب کردیم. 

 فرمانی با بیان اینکه می‌توان با حداقل اعتبارات و امکانات در حوزه صنایع، دستی شغل ایجاد کرد، افزود: در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در قالب مشاغل خانگی، کارگاه‌های انفرادی و گروهی فعالیت می‌کنند. 

او ادامه داد: صنایع‌دستی کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و تاکنون ۱۶۴ اثر در استان مهر اصالت ملی و ۸ اثر هم مهر اصالت جهانی گرفته‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه به برگزاری دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج با همکاری بسیج هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: برای این جشنواره ۶٠ نفر از هنرمندان استان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در استان ارسال کردند و ۳۵ نفر نیز در نمایشگاه جانبی مشارکت کردند. 

او افزود: از بین آثاری که در این جشنواره حضور داشتند، ۵ اثر برای حضور در جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج به عنوان برگزیده انتخاب شدند. 

فرمانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این گونه جشنواره‌ها توسعه، رشد و تقویت رشته‌های صنایع‌دستی در استان و باز زنده‌سازی رشته‌های فراموش شده یا کمرنگ شده و نیز شناسایی هنرمندان گمنام و خلاق را به دنبال داشته باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha