افتتاح دومین نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی از ۱۸ تا ۲۲ دی ماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین برپا شده است و علاقمندان به صنایع دستی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ گفت: جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته مقاومت از ۱۸ تا ۲۲ دی ماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین برپا شده است و علاقمندان به صنایع دستی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: حمایت از صنایع‌دستی،  هنرمندان و معرفی آنان به مردم و دنیا و  احیای هنرهای منسوخ شده زنجان از اهداف برپایی این جشنواره است. در این نمایشگاه آثار مختلفی از هنرمندان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است  که با ارزیابی دقیق کارشناسان صنایع‌دستی استان پنج اثر برگزیده و به مرحله ملی راه خواهند یافت.

او افزود: در این نمایشگاه محصولات چاروق دوزی، ملیله کاری، میناکاری روی مس، قلمزنی، گلیم، البسه محلی و دوخت سنتی، سراجی سنتی، میناکاری، گیوه، چاقوسازی، سراجی سنتی، دست بافته‌های سنتی، فیروزه کوبی روی مس، عروسک بافی مینیاتوری، ساخت زیورالات، سفال و سرامیک، فراورده‌های پوست و چرم، نساجی‌سنتی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

صفوی بیان کرد: حمایت از هنرمندان و معرفی آنان به جامعه و همچنین احیای هنرهای صنایع دستی فراموش شده زنجان از اهداف برپایی این جشنواره است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha