میراث فرهنگی و گردشگری به کلان مساله و پیشران توسعه سیستان وبلوچستان تبدیل شود 

دبیر جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: موضوع میراث‌فرهنگی و گردشگری باید به یک کلان مساله اصلی و پیشران محوری توسعه‌ای در سیستان وبلوچستان تبدیل شود.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا تابش در دیدار با معاون سیاسی اجتماعی استاندار که نوزدهم دی‌ماه برگزار شد اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های جغرافیایی، میراث فرهنگی، طبیعی و گردشگری بسیار متعددی است که هنوز به خوبی معرفی نشده است.  

دبیر جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی افزود: علیرغم تمام تلاش‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام شده هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای کار و معرفی این استان وجود دارد با این وجود به دلیل پهنه گسترده دارایی‌های سیستان وبلوچستان می‌توان از آن به عنوان سرزمین ناشناخته یاد کرد و بر همه ما لازم است تا در راستای شناساندن آن به دنیا تلاش کنیم.  

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دریچه دید و نگاه رسانه و فضای مجازی بهترین بستر برای معرفی دقیق، صحیح و کامل این استان است و ضرورت دارد تا تمامی طرح‌هایی که در این استان اجرایی می‌شود یک پیوست فرهنگی رسانه‌ای داشته باشد و نقش میراث فرهنگی نیز در این طرح‌ها پررنگ و موثر باشد.  

به گفته تابش، رسانه و فضای مجازی باید جلوه‌های واقعی و اصلی زندگی مسالمت آمیز مردم، آداب و سنن، هنرمندان، نواها و آواها، خوراک، صنایع دستی و همه ظرفیت‌های استان را با نگاه هنرمندانه نه تنها برای مردم ایران بلکه در تمامی دنیا معرفی کند و به گونه‌ای باشد که محتواهای درخور و شایسته فضای مجازی با مدیریت و نظارت اداره کل اما با نگاه مردمی تولید و منتشر شود.  

او تاکید کرد: خوشبختانه تیم مدیریتی موجود در سیستان وبلوچستان، بسیار همدل، همراه و منسجم است که می توانند با مشارکت یکدیگر ظرفیت‌سازی خوبی برای میزبانی جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در این استان داشته باشند و امیدواریم که در جمع‌بندی نهایی وزارتخانه، هنرمندان و مخاطبان سراسر کشور مهمان این استان زیبا باشند.  

دبیر جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ادامه داد: سیستان وبلوچستان در دومین جشنواره چندرسانه‌ای که در آذر ماه سال‌جاری در قزوین برگزار شد نیز مشارکت خوبی داشته و برگزیده هم شده است که برگزاری این جشنواره در سطح ملی به میزبانی این استان در معرفی سیستان وبلوچستان نقش و تاثیر بسزایی دارد.  

شایان ذکر است قرار است سومین دوره جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی کشور در بخش‌های مختلف رادیو، تلویزیون، سینما، هنرهای نمایشی، کتاب و پایان‌نامه و هنرهای رایانه‌ای و…  پس از انتخاب وزارتخانه میراث فرهنگی در یکی از استان‌های کشور برگزار شود که در دومین سال این جشنواره در قزوین حدود ۲۰۰۰ اثر دریافت شد و منتخبین آن معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha