۵ ستاره فوتبال ایران در قطر/ از مهدی طارمی تا صادق محرمی

یک سایت اندونزیایی در گزارشی به ۵ ستاره فوتبال ایران که در باشگاه های اروپایی بازی می کنند، پرداخته است.

به‌گزارش میراث‌آریا، تیم ملی فوتبال ایران خود را برای شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آماده می‌کند و شاگردان امیر قلعه نویی در این مسیر روز جمعه ۱۵ دی در اولین بازی تدارکاتی خود رو در روی تیم ملی بورکینافاسو قرار گرفتند و موفق شدند با نتیجه دو بر یک این تیم را شکست دهند. ملی پوشان کشورمان امروز سه شنبه ۱۹ دی در دومین بازی خود به مصاف تیم ملی اندونزی می‌روند.

سایت خبری «cnnindonesia» اندونزی در گزارشی به ۵ ستاره فوتبال ایران که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند، پرداخته که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

  1. سردار آزمون

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران به صورت قرضی اکنون در تیم رم ایتالیا بازی می‌کند. سردار آزمون توانسته با حضور خود در رم اعتماد ژوزه مورینیو سرمربی این تیم را جلب کند و در ۱۳ بازی برای این تیم به میدان رفته است. آزمون در ۷۵ بازی ملی، ۴۹ گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن ایران به شمار می‌رود.

  1. مهدی طارمی

از مهدی طارمی می‌توان به عنوان ستاره اصلی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نام برد. این بازیکن ۳۱ ساله در مجموع ۴۲ گل ملی به ثمر رسانده و دومین گلزن برتر ایران به شمار می‌رود. طارمی از سال ۲۰۲۰ در عضویت تیم پورتو بوده و در ۱۳ بازی برای این تیم در فصل جدید تنها ۳ گل به ثمر رسانده است.

  1. علیرضا جهانبخش

وینگر تیم ملی فوتبال ایران در تیم فاینورد هلند بازی می‌کند و در سال ۲۰۲۱ تبدیل به یکی از ستون‌های اصلی این تیم شد اما به مرور کیفیت او رو به افول رفت. جهانبخش همواره از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران بوده و از سال ۲۰۱۳ تاکنون همیشه به تیم ملی این کشور دعوت شده است.

  1. سامان قدوس

قدوس متولد و بزرگ شده در کشور سوئد است و فوتبال خود را در اروپا آغاز کرده، این بازیکن ۳۰ ساله عضو تیم برنتفورد انگلیس است و در لیگ جزیره بازی می‌کند. او در این فصل یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

  1. صادق محرمی

محرمی از سال ۲۰۱۸ در عضویت تیم دیناموزاگرب کرواسی بوده و یک فصل هم به صورت قرضی برای لوکوموتیو بازی کرده است. او همواره به یک چهره جدید برای تیم ملی فوتبال ایران به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha