۳ رویداد گردشگری سیستان و بلوچستان ثبت شد 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سه رویداد گردشگری این استان در فهرست رویدادهای رسمی کشور خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، رضا گنجعلی نوزدهم دی ماه اظهار کرد: در جلسه ثبت رویدادهای گردشگری استان چند رویداد و جشنواره گردشگری مورد تایید کارگروه قرار گرفت و برای ثبت نهایی به وزارتخانه ارسال شد.  

معاون گردشگری سیستان وبلوچستان افزود: خوشبختانه از میان طرح‌های ارسال شده به مرکز تاکنون سه مورد در فهرست رسمی رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده و گواهی‌های آنها نیز صادر شد که یک رویداد در سطح استانی و ۲ رویداد دیگر ثبت محلی شد.  

به گفته گنجعلی، جشنواره گردشگری «گلاب گیری زابل» در سطح استانی و جشنواره های «لیکو میرجاوه» و «بهمن یاد زابل» در سطح محلی به ثبت رسید.  

او  با اشاره به ثبت جشنواره گلاب گیری زابل، تصریح کرد: منطقه سیستان یکی از خاستگاه‌های کشت و پرورش گل محمدی در سطح کشور است و می‌تواند گزینه مناسبی برای تولید و اشتغال محسوب شود که به طور میانگین از هر یک کیلوگرم گل محمدی ۲ لیتر گلاب تولید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha