میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو اولویت های اصلی سیستان و بلوچستان است  

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو سه اولویت اصلی و کلان در سیستان و بلوچستان است.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، رضا شریفی در دیدار مدیرکل و نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که روز سه شنبه نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۲ برای ارزیابی تاسیسات گردشگری برای برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای به میزبانی سیستان وبلوچستان به استان سفر کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه توسعه در این استان شدت گرفته و این مهم نیز ناشی از تاکید ویژه مقام معظم رهبری و عزم دولت در تحقق و تسریع آن است.  

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری جشنواره ملی میراث فرهنگی به میزبانی این استان فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های موجود به مردم ایران و کشورهای همجوار است و این قابلیت در استان وجود دارد و ما نیز به طور کامل از این جشنواره استقبال و حمایت می کنیم.  

او ادامه داد: مسئله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو سه اولویت اصلی ما در سیستان و بلوچستان است و از تمامی طرح‌های این حوزه حمایت کامل را انجام می‌دهیم و معتقدیم که چهره معنوی، میراثی و آداب و سنن و هنر دستان صنعتگران این استان اگر با نگاه رسانه و فرهنگی معرفی شود بازخوردهای بیشتری خواهیم گرفت.  

به گفته شریفی، برای تحقق این مهم ضمن بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات، ضرورت دارد تا دبیرخانه استانی جشنواره به سرعت تشکیل و جلسات کارشناسی و تخصصی آن برگزار شود و با تقسیم وظایف بتوانیم ضمن اخذ میزبانی این جشنواره ملی، نسبت به معرفی مردم و ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان گام‌های بلندتری برداریم.  

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تیم مدیریتی فعلی استان بدون نگاه‌های جانبی در تلاش است تا ضمن رفع دغدغه‌های مردم استان، برخی نگاه‌های غیرمنصفانه و ناصحیح را از چهره این استان غنی و پراستعداد بزداید و در راستای رسیدن به این مسیر قطعاً میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازیگران اصلی و هویت این استان محسوب می‌شوند که نقش پررنگی دارند.  

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساخت و تاسیسات اقامتی با ضعف‌هایی همراه است که تلاش خواهیم کرد هر چه سریع‌تر و با نگاه جهادی و حمایت‌های شخص استاندار و دولت در این راستا نیز اقدامات اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود که با وجود تیم مدیریتی یک صدا در استان اقدامی دور از ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha