مجمع هنرمندان نقش محوری در توسعه صنایع‌دستی کرمانشاه دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه با توجه به جایگاهی که دارد، می‌تواند در توسعه این حوزه نقش محوری ایفا کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در جلسه‌ای با مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه، اظهار کرد: صنایع‌دستی از اهمیت ویژه،ای در توسعه و ایجاد اشتغال در استان برخوردار است که با توجه تاکیدات استاندار و مسئولان ارشد وزارتخانه در خصوص ارتقای این جایگاه از فعالان مجمع و کارشناسان اداره‌کل می خواهیم تا با همکاری، همفکری و کار جهادی صنایع‌دستی استان را به جایگاه اصلی خود برسانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری زیادی در این حوزه دارد که استفاده درست از این توانایی‌ها باید در دستور کار قرار داده شود.

او ادامه داد: مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه با توجه به جایگاهی که دارد، می‌تواند در توسعه این حوزه نقش محوری ایفا کند. تلاش می کنیم تا با در اولویت قرار دادن مقوله صنایع‌دستی و شناسایی نقاط قوت و ضعف بتوانیم نقص‌هایمان را مرتفع کنیم.

فرمانی تصریح کرد: سامان‌دهی مباحثی همچون آموزش، بازار فروش، بسته بندی، کارگاه‌ها، تسهیلات و... موضوعاتی است که به آن ورود کرده‌ایم و تلاش شده تا با ارائه راهکار بتوانیم از بن‌بست کنونی خارج شویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تاکید کرد: به تنهایی قادر به انجام این تحول نیستیم و باید خود صنعتگران و به ویژه مجمع هنرمندان استان به یاری ما آمده تا این گره‌ها را باز کنیم.

او در ادامه گفت: تلاش‌های زیادی انجام شده تا این هنر و صنعت گرانقدر را از مرزهای استان فراتر برده و در سطح بین‌المللی مطرح شود و در سفرها و جلساتی هم که داشته‌ایم برنامه‌های خوبی برای پیشبرد این حوزه تعریف شده است.

فرمانی در خاتمه اظهار کرد: حضور در نمایشگاه‌های کشورهای هدف به ویژه عراق و تشکیل بازارچه دائمی در این کشور از جمله برنامه‌های در دست اقدام است که قطعا می‌توان بسیار فراتر نیز رفت.

همچنین امین کوگانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد چندماهه معاونت، برنامه‌های در دست اقدام را تشریح و از مجمع خواست تا با تعامل بیشتر تلاش کنند تا هم کیفیت برنامه‌ها افزایش یابد هم اینکه این اهداف با موفقیت به ثمر برسد.

در ادامه فیروز ناصری هرسینی رئیس مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز از مشکلات و تنگ نظری‌های سنوات قبل گفت و ادامه داد: مجمع بدون هیچگونه چشم داشتی تاکنون تمام قد حضور داشته اما انتظار دارد تا رویه‌های گذشته اصلاح و این تعامل کامل و جامع شود تا بتوان برنامه‌های درستی در ابتدا تعریف و سپس ضمن حرکت در مسیر به اهداف تعیین شده برسیم که قطعا نتایج آن را به زودی خواهیم دید.

این جلسه در راستای همفکری و تعامل بیشتر اداره کل با مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه به عنوان بازوی اجرایی اداره‌کل برای ارتقای، توسعه و بهبود جایگاه این هنر و صنعت فاخر برگزار شد.

تشکیل کارگروه مشترک با اداره‌کل، ارائه راهکار برای تعیین تکلیف بازارچه‌های دائمی، ایجاد اتاق فکری و تشکیل تعاونی صنایع‌دستی از جمله مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha