فارس میزبان شورای عالی ثبت آثار می‌شود

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از میزبانی استان از شورای عالی ثبت آثار ملی در اسفندماه خبر داد.

به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی روز جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سفر به شهرستان خرامه در سخنرانی خود در جمع نمازگزاران نماز جمعه گفت: این شهرستان دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که نیاز به مرمت و حفاظت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بابیان این‌که متأسفانه آسیب‌های ناشی از خشکسالی بر اقتصاد شهرستان اثرگذار بوده است، افزود: توسعه گردشگری می‌تواند اقتصاد شهرستان را از سایر مقوله‌ها بی‌نیاز کند. 

او تصریح کرد: اگر خیرین شهرستان در راستای حفاظت و مرمت آثار گام بردارند، با حمایت و مشارکت میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های متولی شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود. 

ثابت اقلیدی سطح کیفی تولیدات صنایع‌دستی شهرستان را هم بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان این خطه قابلیت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی را دارد و در نمایشگاه بین‌المللی تهران در معرض نمایش قرار می‌گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با تأکید بر ضرورت احیا و معرفی سنن و آداب‌ورسوم گذشته شهرستان، از مسئولان شهری خواست در شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، آداب، رسوم و سنن گذشته مردم خرامه تحقیق و کار پژوهشی انجام شود تا زمینه ای برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و عاملی برای جذب گردشگران به شهرستان باشد.

او افزود: در این زمینه و در حوزه مردم‌شناسی، میراث فرهنگی هم کمک و همکاری خواهد داشت. 

ثابت اقلیدی بابیان اینکه استان فارس در اسفندماه میزبان شورای عالی ثبت آثار تاریخی است، گفت: این فرصت‌ها زمینه را برای ثبت برخی آثار طبیعی، تاریخی و معنوی شهرستان‌ها فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha