چهاردهمین کارگاه آموزشی ایرانیاران در قزوین برگزار شد

چهاردهمین کارگاه آموزشی ایرانیاران رادیو ایران با حضور بیش از ۷۰ نفر از ایرانیاران، جمعه ۲۲ دی ماه در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، در ادامه طرح هفته‌های ایرانی و برگزاری کارگاه آموزشی در هر استان، جمعه ۲۲ دی ماه، با حضور محمودی مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران، احسان زارع تهیه کننده، حمیدرضا خاوری گوینده و عباس سنجری گزارشگر و محمدباقر پروین نژاد معاون صدای استان قزوین کارگاه آموزشی در این استان برگزار و مباحث رسانه‌ای مختلفی مطرح شد و علاقه‌مندان رسانه پرسش‌های خود را پرسیدند.

در ابتدای جلسه مدیر گروه دانش و اقتصاد، به تشریح هدف و تشکیل کانون ایرانیاران، ماموریت و نحوه تعامل ایرانیاران با رادیو ایران پرداخت.

سپس حمیدرضا خاوری در مورد گویندگی رادیو نکاتی را مطرح کرد، از جمله تاکید بر ضرورت مطالعه به منظور افزایش دایره واژگان، پرهیز از نگاه مادی به گویندگی و لزوم عشق به گویندگی برای غلبه بر مشکلات پیش رو، احسان زارع نیز در مورد تهیه پادکست مواردی را اشاره و نرم افزار ادوب ادیشن را برای ایرانیاران معرفی کرد.

در ادامه عباس سنجری گزارشگر پیشکسوت رادیو در مورد شرایط گزارشگری نکاتی را برای حاضران مطرح کرد و به بیان خاطرات گزارشگری در ایام دفاع مقدس پرداخت.

از جمله نکات مورد تاکید او لزوم توجه به روان شناسی مصاحبه شوندگان و راهکارهای برقراری ارتباط با آنها، انتخاب درست واژه ها و ارائه اطلاعات موجز و مفید در مقدمه گزارش برای مخاطبان بود.

برای نخستین بار در این کارگاه های آموزشی علاقه مندان به گزارشگری  حضور اساتید گزارش هایی در مورد کارگاه  ارائه و نقاط قوت و ضعف کار خود را مطرح کردند.

قسمتی از این گزارش ها در برنامه «زیرآسمان ایران» جمعه ۲۲ دی ماه از آنتن رادیو ایران پخش شد.

ایرانیارانی که علاقه مند به همکاری با رادیو قزوین بودند در خصوص تعامل بیشتر  با رادیو، سوالاتی را از معاون صدای قزوین پرسیدند و پاسخ خود را دریافت کردند.

از بخش های  مهم  و جذاب کارگاه آموزشی قزوین حافظ خوانی و شاهنامه خوانی دو تن از ایرانیاران بود.

کارگاه‌های آموزشی رایگان برنامه‌سازی رادیو برای ایرانیاران استان قزوین با استقبال بسیار خوب ایرانیاران مواجه شد و کارگاه  از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۳۰ در شهر قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha