ارسال ۹۰ اثر از سیستان و بلوچستان برای دریافت مُهر اصالت ملی 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از ارسال بیش از ۹۰ اثر استان به منظور دریافت مُهر اصالت ملی خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا شه بخش ۲۳ دی‌ماه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بهبود بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی اعطای مُهر اصالت ملی است که هر دو سال یک بار در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.   

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: مُهر اصالت می‌تواند در ارتقا و بهبود کیفی محصولات تولیدی صنایع دستی، معرفی و بازاریابی محصولات، ایجاد انگیزه، رشد استعداد و نوآوری و خلاقیت در تولید بروز صنایع دستی و تشویق و ترغیب برای استفاده از بسته‌بندی مناسب نقش بسزایی داشته باشد.   

او ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع داوری برای اعطای مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار انجام می‌شود، قرار است در بهمن‌ماه سال جاری نیز این جلسه به میزبانی استان کرمان برگزار شود که تاکنون بیش از ۹۰ اثر از سیستان و بلوچستان ارسال شده است که پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی افزایش یابد.   

به گفته شه بخش، تاکنون شش دوره برای تعیین مهر اصالت برگزار شده که صنعتگران سیستان و بلوچستان نیز توانسته‌اند برای بیش از ۱۶۰ محصول خود مُهر اصالت دریافت کنند و امیدواریم در جلسه بهمن ماه نیز تعداد بیشتری ثبت شود که این آثار در مرحله استانی تایید شده و برای دریافت مهر اصالت ملی ارسال شده‌اند.   

او تاکید کرد: آثار ارسالی از سیستان و بلوچستان عمدتاً در رشته‌های سوزن دوزی بلوچی، خامه دوزی سیستان، حصیربافی، سفال گری، سیاه دوزی، پلیوار دوزی و تراش سنگ و… است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha