نمایش از طریق پیوستگی‌اش به قوام تماشاچی و جذب مخاطب می‌رسد

امیرکاوه آهنین‌جان معتقد است که یک نمایش از طریق پیوستگی اجراها به قوام تماشاچی و جذب مخاطب می‌رسد و گسستگی اجراهای یک نمایش موجب خسران آن اثر می‌شود.

امیرکاوه آهنین‌جان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره نقشی که به تازگی در کنسرت‌نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» ایفا کرده بود، گفت: پروسه رسیدن به نقش اینطور بود که من دفعات قبل به این کار دعوت شدم اما به دلایلی نشد. من و آقای دل‌افکار خیلی با عجله به کار اضافه شدیم و برای تمرین فرصت خیلی کمی داشتیم. همین فشار کار نتیجه خوبی داشت و عجله‌ای که پشت کار بود، قدری ما را مجبور کرد که نهایت تلاشمان را به کار گیریم.

وی ادامه داد: شکر خدا چند جلسه کوتاه دورخوانی داشتیم و بعد رفتیم بازبینی و بعد هم روی صحنه. فرصت جا افتادن برایمان خیلی کوتاه بود.

آهنین جان با اشاره به احراهای پراکنده بازنمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» در تالار وحدت گفت: در واقع کل اجرای ما ۱۰ اجرا بود و با توجه به آن چیزی که من به‌ لحاظ حرفه‌ای تجربه‌اش را دارم، در شانزدهمین اجرا تازه کار آغاز شد که دیگر فرصتی باقی نبود و کار پس از چند اجرا به پایان رسید. شاید اگه ادامه داشت من می‌توانستم ۶۰ شب دیگر اجرا کنم و به رضایت نسبی از خودم برسم.

وی اظهار کرد: شکر خدا رضایت و بازخوردی که گرفتیم، هم از همکارانی که در این کار کنارشان بودیم و هم از مردم، خیلی بیشتر از توقعی بود که ما از خودمان داشتیم.

نمایش از طریق پیوستگی‌اش به قوام تماشاچی و جذب مخاطب می‌رسد

این بازیگر درباره نقشی که در این نمایش ایفا کرده است، عنوان کرد: پذیرش این نقش به دلیل اینکه همه می‌دانند من کم کارم و برای نقش دنبال چالش هستم، برایم یک‌ برگ جدیدی بود. تجربه این مدل کار و این نوع شخصیت‌ را نداشتم و برایم این چالش را داشت که خودم را در این نقش به چه شکل می‌بینم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم اپیزودی که در آن نقش داشتم گنجایش یک نمایش کامل را دارد و حتی فکر کردم که شاید این اتفاق بیفتد. اگر در آینده این کار ادامه داشته باشد و این اتفاق بیفتد که این اپیزود تبدیل به قصه بلندتری شود، خوشحال می‌شوم که این تجربه را ادامه دهم.

‌آهنین جان شرایط اجرا در تالار وحدت را با توجه به پراکندگی اجراها بسیار سخت برشمرد و گفت: همه چیز از جمله عوامل و شرایط و ... رو به روی اجرای موفق کار قرار گرفته بود. باز هم خدا را شکر می‌کنم که اجراها در شأن و آبرومند بود و سربلند بودیم. به تعداد قابل توجهی مخاطب داشتیم و نتیجه کار هم‌ خوب بود، اما مشخص است که یک اجرا از طریق پیوستگی‌اش به قوام تماشاچی و جذب مخاطب می‌رسد که متاسفانه دائم این ارتباط قطع می‌شد.

وی ادامه داد: من شخصا اگر بر اساس تبلیغات بخواهم بروم یک تئاتری را ببینم و وارد سایت شوم و ببینم که تا ۱۰ روز آینده هیچ اجرایی نیست، طبیعتا می‌روم تا چند روز بعد، شاید دوباره یک انگیزه‌ای برای دیدن این نمایش پیدا کنم، بنابراین ریزش مخاطب خود به خود اتفاق می‌افتد. علی رغم تمام این مشکلات از نظر من این نمایش نمره قبولی خوبی گرفت. پشت صحنه خوبی داشتیم هر چند که با توجه به اینکه با گروه‌های دیگر همزمان اجرا داشتیم، پشت صحنه‌مان شبیه ترمینال شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301346
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha