صنایع دستی نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان دارد 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: حمایت از صنعتگران و معرفی و فروش محصولات آنها می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری این شهرستان کمک کند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، ایرج نصیرآبادی۲۳ دی‌ماه در حاشیه نشست هم‌اندیشی جمعی از فعالان صنایع‌دستی و بانوان تحت پوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با فرماندار اظهار کرد: نیمروز دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه آموزش و ترویج صنایع‌دستی به خصوص در بخش خامه‌دوزی است و علاقه‌مندان خاص خود را هم جذب کرده است.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: به منظور بررسی مشکلات و مطالبات صنعتگران شهرستان به طور دایم و منظم جلساتی با حضور مسئولان برگزار می‌شود تا نسبت به حل و برطرف کردن آنها اقدام شود که این جلسه هم در همین راستا برگزار شد.  

فرماندار نیمروز نیز در این جلسه به ظرفیت‌های بالای شهرستان در هنر خامه‌دوزی اشاره کرد و گفت: شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه‌دوزی کشور انتخاب شده که نشانگر اصالت فرهنگی و هنری مردم این منطقه است و ضرورت دارد تا در راستای ترویج و توسعه این هنر بومی بیش از پیش تلاش کرد.  

غلامحسین امینی‌راد افزود: باید حمایت‌های لازم با آن دسته از افرادی که در این هنر اصیل مشغول به فعالیت هستند، انجام شود و یکی از بهترین راه‌ها نیز خرید محصولات نهایی فعالان این حوزه است که هم به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌شود و هم بخشی از مشکل بیکاری در شهرستان را مرتفع می‌کند.  

صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان نیز در این جلسه به صورت مستقیم دغدغه‌ها و مطالبات خود را با فرماندار و مدیر اداره میراث فرهنگی نیمروز مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha